نیاز مبرم جامعه ما توجه به ارتقای حوزه علمی است

نیاز مبرم جامعه ما توجه به ارتقای حوزه علمی است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «مهدی رمضانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز (دوشنبه) در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کابردی استان کردستان با بیان اینکه اگر ما مجهز به سلاح علم و دانش در مراکز تولیدی و خدماتی نشویم قائله را در جهان باخته‌ایم، اظهار داشت: جهت‌گیری‌های سیاست‌گذاران مطابق با سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی بر ضرورت توجه به حوزه علم در راستای پیشرفت تمدن اسلامی تأکید کرد و افزود: نیاز مبرم و قطعی جامعه ما طبق سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه به ارتقای حوزه علمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان لزوم تشکیل کارگروه های مشورتی برای تبدیل علم به عمل را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بازار کار کنونی علم در کنار مهارت می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

«شاهین فکور» رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی کردستان هم در این نشست بیان داشت: توسعه یافتگی هر کشوری در گرو نوع نگرش به دانشگاه‌های آن است و کارآمدی هر جامعه ای تناسب ویژه ای با مراکز آموزش عالی آن دارد.

وی با اشاره به رشد و توسعه دانشگاه‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی گفت: امروز میزان توسعه یافتگی کشورها با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها بیش از پیش محرز شده و دانش آموخته ماهر و کارآمد معیار توانمندی دانشگاه ها شده است.

این مسئول کارآفرینی را مهمترین رسالت دانشگاه های نسل پنجم برشمرد و افزود: رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی، کارآفرینی و مهارت آموزی است که این دانشگاه در کنار دیگر مراکز می تواند برای رسیدن به چشم اندازی روشن پیشرو باشد.

رئیس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان یکی از نقاط قوت دانشگاه علمی کاربردی در استان را چابک بودن آن برشمرد و افزود: تدوین دوره‌های درسی کوتاه مدت از جمله شاخص‌های این دانشگاه است.

فکور تاکید کرد: اجازه تعطیلی مراکز دانشگاهی شهرستانها را نمی دهیم بلکه آنها را بر اساس نیازهای بومی ریل‌گذاری و حمایت می کنیم.

وی متذکر شد: رویکرد کارآفرینی و تولید علوم کاربردی و نیز دانش بنیان کردن اقتصاد باید در اولویت قرار گیرد و این همان منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از یک دهه قبل مطرح کرده‌اند و متناظر با اسناد بالادستی علمی کاربردی است.

این مسئول توصیه کرد که در بعد آموزش عالی از نگاه جزیره ای پرهیز و به صورت اکوسیستمی حرکت شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید