نیرو‌های مسلح در دفاع مقدس همچون ید واحده در برابر دشمن ایستادند

نیرو‌های مسلح همچون ید واحده در برابر دشمن متجاوز ایستادند


حجت‌الاسلام و المسلمین «مجید منتظرزاده» فرمانده تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) در حاشیه حضور در نمایشگاه شهدای روحانی کشور در مصلای قدس قم، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: وحدت نیرو‌های مسلح و مدافعان حریم کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از دیرباز مورد توجه عام و خاص بوده است.

وی افزود: شعار‌های مردمی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی همچون «ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی»، اهمیت وحدت نیرو‌های مسلح خود را به‌وضوح نشان می‌دهد.

فرمانده تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) ادامه داد: در دوران دفاع مقدس عملیات‌های متعددی را داریم که عزیزان ارتش، برادران سپاه و ایثارگران بسیج، در کنار هم و دوشادوش یکدیگر برای یک هدف و یک آرمان جهاد می‌کردند.

وی ابراز کرد: در جبهه‌های غرب و جنوب، سرداران بزرگی همچون شهیدان والامقام «صیاد شیرازی»، «محمدابراهیم همت»، «احمد کاظمی» و حتی اوایل کار نیرو‌های ژاندارمری و بسیج و… در قرارگاه‌های دوران حماسه و ایثار، به برگزاری جلسات مشترک هماهنگی و فرماندهی اقدام می‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظرزاده با بیان اینکه همین همدلی‌ها موجب برتری نیرو‌های مسلح ما در جبهه‌ها شد، تصریح کرد: فرماندهان نیرو‌های مسلح ما در نماز جماعت حاضر می‌شدند، دعای وحدت می‌خواندند و در جبهه‌ها مقتدرانه در برابر دشمن می‌ایستادند.

وی با اشاره به اینکه ما از تمامی رده‌های نیرو‌های مسلح، شهید، آزاده، جانباز و ایثارگر داریم، تاکید کرد: هرچند موضوع وحدت در رده‌های فرماندهی نیرو‌های مسلح، اظهر من الشمس است؛ اما برای تبیین بیشتر آن، باید اذهان محققان و پرسشگران به سمت بازخوانی آثار و مستندات دوران دفاع مقدس سوق داده شود.

فرمانده تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) ادامه داد: در زمان اجرای عملیات نظامی، قاعده بر این است که یک نفر فرماندهی کند؛ لذا می‌بینیم که در عملیات‌های مختلف، گاهی ارتش، گاهی سپاه و گاهی هم یک فرمانده بسیجی فرماندهی عملیات را بر عهده داشت.

وی تاکید کرد: وجود چنین نیرو‌های مسلحی در تمام دنیا بی‌نظیر است که این‌گونه منسجم در کنار هم از آرمان‌های مملکت خود دفاع کنند و نیرو‌های مسلح ما همچون یک ید واحده با تمام قدرت در برابر دشمنان متجاوز ایستادگی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید