هتل های سنتی ایران بیشتر در کدام شهرها قرار دارند؟

هتل های سنتی ایران بیشتر در کدام شهرها قرار دارند؟


ایران باقدمت تاریخی زیادی که دارد در هر شهر و مکانی از کشور، آثاری از سنت و فرهنگ باستانی ایران را می‌توان مشاهده کرد. از بازارها، موزه‌ها، مکان‌های تاریخی تا حتی هتل‌های سنتی، همه و همه فرهنگ غنی ایران را به رخ می‌کشند. در ایران بیش از ۵۰ هتل سنتی فعالیت دارند که با رزرو هتل کاشان، یزد و یا اصفهان می‌توان اقامتی لذت‌بخش در هتل های سنتی ایران، تجربه‌ کرد.

بسیاری از این هتل‌های سنتی، جزء بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های ایران می‌باشند. گردشگران و مهمانان خارجی، با اقامت در هتل‌های سنتی، با فرهنگ و سنت اصیل ایران آشنا می‌شوند. در این مطلب تعدادی از بهترین هتل های سنتی ایران را معرفی خواهیم کرد.

هتل‌های سنتی شهر کاشان

هتل سرای عامری‌ها

یکی از ارزشمندترین خانه‌های قدیمی و سنتی در کاشان، هتل سنتی عامری‌ها می‌باشد که در محله سلطان امیر احمد در خیابان علوی واقع شده است. قدمت تاریخی بنای اولیه آن، به دوران قبل از چنگیز برمی‌گردد و براساس اسناد تاریخی، بازسازی این خانه مربوط به دوره قاجار است.

هتل خانه منوچهری

یکی دیگر از زیباترین خانه‌های سنتی کاشان که امروزه به هتل سنتی تغییر کاربری داده، هتل خانه تاریخی منوچهری می‌باشد. این هتل سنتی با بنای بسیار زیبا و معماری سنتی، با امکانات مدرن ترکیب شده و میزبان شایسته‌ای برای گردشگران می‌باشد و یکی از بهترین هتل های سنتی ایران است.

این هتل سنتی با وجود ایوان، حیاط و حوض، معماری تمام عیار سنتی ایران را به‌نمایش گذاشته است. مبلمان سنتی در اتاق‌های مهمان و پنجره‌های رنگی در سالن غذاخوری، از زیبایی‌های این هتل سنتی می‌باشد. صنایع دستی نیز در یکی از غرفه‌های این هتل به‌فروش می‌رسد که کار دست، هنرمندان کاشان است.

هتل‌های سنتی شهر یزد

هتل داد یزد

این هتل سنتی در دومین شهر تاریخی جهان که قدمت سه هزار ساله دارد قرار گرفته است. از ویژگی‌های مثبت هتل، موقعیت مکانی آن می‌باشد که دسترسی خوبی به مجموعه امیرچخماق و آتشکده زرتشتیان دارد. هتل داد یزد دارای ۸۸ اتاق متنوع با امکانات و تجهیزات استاندارد، پذیرای مهمانان هتل می‌باشد.

واحدهای هتل ترکیبی از معماری سنتی ایران با امکانات به‌روز و مدرن است به‌علاوه هتل دارای سالن‌های مختلف برای برگزاری جشن‌ها و سمینارها می‌باشد. هتل داد یزد از لوکس‌ترین هتل های سنتی ایران به‌شمار می‌رود که امکانات بسیار خوب و مجهزی همچون استخر، سونا، جکوزی، رستوران، روف گاردن، کافی‌شاپ، فست ‌فود و… دارد.

هتل های سنتی ایران بیشتر در کدام شهرها قرار دارند؟

هتل فهادان یزد

هتل سنتی فهادان یزد روبروی زندان تاریخی اسکندر قرار دارد. این هتل دارای قدمتی ۲۵۰ ساله است و معماری این بنا یادگاری از دوران قاجار می‌باشد. این بنای قدیمی اکنون به نام هتل موزه فهادان شهرت پیدا کرده است و یکی از زیباترین هتل‌های ایران به‌شمار می‌رود.

در این هتل سنتی، اشیای عتیقه و تاریخی زیادی دیده می‌شود به‌همین دلیل به‌عنوان هتل موزه در بین هتل های سنتی ایران مشهور شده است. برای نمونه سه چرخه قدیمی یا چرخ خیاطی که متعلق به دوران قاجار بوده برای تزئین در واحداقامتی مهمانان قرار دارد.

یکی دیگر از موارد جالب هتل، تقسیم‌بندی فضا در واحدها و فضاهای عمومی هتل می‌باشد. هتل دارای سه حیاط اصلی به اضافه کلاه فرنگی و نارنجستان است که به‌عنوان رستوران و چایخانه فعالیت می‌کنند. چیدمان وسایل تاریخی داخل واحدها باعث شده تا حال و هوای دوران قدیم کاملا حس شود.

هتل مشیرالممالک یزد

هتل مشیرالممالک، اولین هتل باغ ایرانی است که در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار مترمربع بنا شد. قدمت این بنا مربوط به دوره قاجار بوده که نمونه‌ای زیبا از معماری سنتی یزد را به‌نمایش گذاشته است. حیاط هتل مزین شده به گل‌ها و درختانی که روح و جسم انسان را جلا می‌دهد.

استخر با فواره‌های دیدنی و جوی‌های آبی که در حیاط قرار دارند فضایی دلنشین را برای استراحت، در حیاط هتل فراهم کرده است. معماری و چیدمان سنتی این هتل یزد، اقامتی به یادماندنی را برای مهمانان رقم می‌زند. هتل مشیرالممالک یزد از بهترین هتل های سنتی ایران می‌باشد.

هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار، بنای قدیمی و باستانی است که در دوران قاجار مالکیت این بنا را تاجر معروفی به نام حاج علی عسگر شیرازی داشته است و به‌خاطر امانت‌داری حاج علی، از طرف ناصرالدین شاه قاجار، لقب ملک التجار به ایشان داده شد. چهار نسل پس از ملک التجار، از نوادگان ایشان در این خانه سکونت داشتند. این هتل به‌عنوان اولین هتل خشتی و گلی دنیا شناخته شده است و با ۲۳ اتاق و ۷۷ تخت، پذیرای مهمانان می‌باشد. حیاط مرکزی هتل، به‌عنوان رستوران سنتی فعالیت دارد.

هتل‌های سنتی شهر اصفهان

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان از بهترین هتل های سنتی ایران به‌شمار می‌رود که قدمتی ۸۰ ساله دارد. این هتل دارای ۱۶ واحداقامتی می‌باشد که از ۱۰ واحد دو تخته، ۵ سوئیت و یک رویال سوئیت، تشکیل شده است. دکوراسیون واحدها، کاملا سنتی چیده شده و با امکاناتی کاملا مجهز در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

هتل بخردی اصفهان

هتل سنتی بخردی، اولین خانه سنتی است که متعلق به دوران صفویه می‌باشد که مورد بازسازی قرار گرفته و از سال ۲۰۰۵ میلادی به یک هتل سنتی تغییر کاربری داده است. این هتل برای گردشگرانی که به دنبال اقامتی آرام و مکانی خلوت هستند، گزینه بسیار خوبی است.

این خانه تاریخی علاوه بر حفظ سبک سنتی و تاریخی خود با امکانات امروزی و مدرن، یکی از بهترین هتل های سنتی ایران بوده و اقامتی سرشار از آرامش را به مهمانان خود هدیه می‌دهد.

هتل لاله

هتل سنتی لاله تا قبل از انقلاب، به‌عنوان یک مجموعه مسکونی قابل سکونت بوده و در دهه ۸۰ مورد بازسازی قرار گرفت و پس از سه سال تبدیل به یک هتل سنتی شد. هتل لاله در بافت قدیمی شهر و در نزدیکی آب انبار تاریخی گلشن قرار دارد. واحدهای هتل لاله با معماری قدیمی و تجهیزات امروزی، آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد.

هتل عباسی اصفهان

هتل سنتی عباسی را می‌توان به‌عنوان زیباترین هتل اصفهان نام برد. این هتل یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان به‌شمار می‌آید و به‌عنوان کهن‌ترین مهمانسرای ایران شناخته شده است. با ورود به هتل عباسی، زیبایی خیره کننده هتل، هر بیننده‌ای را محو خود می‌کند. تزئینات زیبا و سنتی هتل و همین‌طور فضای دلنشین حیاط که با فواره‌ها و شمعدانی‌های رنگارنگ آراسته شده، محیطی دلنواز را برای مهمانان هتل فراهم کرده است.

هتل های سنتی ایران بیشتر در کدام شهرها قرار دارند؟

هتل کریاس اصفهان

هتل کریاس اصفهان در بافت قدیمی اصفهان قرار دارد که در یک قدمی میدان نقش جهان واقع شده است. هتل کریاس همجوار مسجد شاه عباس در میدان نقش جهان می‌باشد. ساختمان هتل، قدمتی نزدیک به ۲۰۰ سال دارد که قدمت آن مربوط به دوره قاجار است. معماری سنتی و منحصر به فرد این بنا، باعث شده تا یکی از بهترین هتل های سنتی ایران باشد.

این هتل دارای ۱۰ واحداقامتی، با نام‌های مختلف است و اتاق‌های آن به‌صورت دوتخته، سه تخته و چهارتخته می‌باشد. تمام این واحدها دور تا دور حیاط، گرد هم درآمده‌اند و حیاط در مرکز این واحدها قرار گرفته است. تمامی واحدها با امکانات مدرن و امروزی در کنار یک چیدمان زیبا سنتی، در اختیار مهمانان هتل قرار می‌گیرد.

از امکانات واحدهای اقامتی می‌توان به تلویزیون lED، یخچال، چای ساز، اسپلیت، کمدلباس، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام، سشوار و وسایل بهداشتی، تلفن، صندوق امانات و… اشاره کرد. هتل کریاس دارای یک فضای غذاخوری دنج بوده و صبحانه در محوطه زیبای هتل، سرو می‌شود. همچنین کافی‌شاپ این هتل فعال بوده و ساعاتی دلچسب را برای مهمانان رقم می‌زند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید