هتک حرمت قرآن جدیدترین پروژه اسلام هراسی دنیای غرب

هتک حرمت قرآن جدیدترین پروژه اسلام هراسی دنیای غرب


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ماجرا از آنجایی آغاز شد که عصر روز چهارشنبه ۷ تیرماه برابر با ۲۸ ژوئن و در نخستین روز از تعطیلات عید قربان یک جوان ۳۷ ساله سوئدی عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا» در شهر استکهلم اقدام به پاره کردن و سپس آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم کرد. البته این تمام ماجرا نبود و این فرد به همین میزان هم بسنده نکرده بود و این اقدام شنیع و کثیف خود را در مسجد مرکزی شهر استکهلم انجام داد.

اما در پس پرده این جنایت ضد دینی باید دست‌های پشت پرده‌ای را جستجو کرد که با حمایت و پشتیبانی از چنین اقداماتی از این دست راه را برای وقوع و تکرار چندباره آن باز کرده‌اند. زیرا این اقدام پس از آن صورت گرفت که پلیس استکهلم مجوزی را برای انجام راهپیمایی گروه‌های افراطی مذهبی که ضد دین مبین اسلام فعالیت می‌کنند صادر کرد. بر این اساس می‌توان سرآغاز شکل‌گیری زمینه هتک حرمت به کلام الهی در ابتدا توسط دولت سوئد پایه‌گذاری شد.

بعد از این اقدام جنایتکارانه بود که با موج بسیار عظیم و گسترده از اعتراضات خودجوش مردمی در تمامی کشور‌های عربی و اسلامی روبرو شدیم و در این میان یک بار دیگر شاهد بلند شدن صدایی واحد مبنی بر انجام اقدام عاجل برای جلوگیری از اسلام هراسی بودیم. البته پروژه اسلام هراسی خیلی وقت است که از سوی کشور‌های غربی و در راس آن آمریکا در سطح جهان دنبال و پیگیری می‌شود. ولیکن پروژه هتک حرمت قرآن که شامل پاره کردن و سوزاندن آن است چندسالی است که توسط افراد معلوم الحال و افراطی‌های مذهبی مسیحی و یهودی انجام می‌شود.

هتک حرمت قرآن جدیدترین پروژه اسلام هراسی دنیای غرب

از طرف دیگر بر کسی پوشیده نیست که چنین اقداماتی همچون پاره کردن و آتش زدن قرآن کریم یکی از چندین پروژه اسلام هراسی است که توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب و آمریکا با هدف مبارزه با دین مبین اسلام و محدود و منزوی کردن مسلمانان جهان پیاده‌سازی و اجرا می‌شود. زیرا منافع غرب ایجاب می‌کند تا دین اسلام و مسلمانان هرچه بیشتر از عرصه روزگار و صحنه‌های جهانی دور شده و کنار گذاشته شوند.

موضوع دیگری که موجب شده تا دنیای غرب پروژه اسلام هراسی را در سطح دنیا کلید زده و با جدیت آن را دنبال و پیگیری کنند موج بسیار بزرگ و گسترده گرایش مردم اروپا به دین اسلام است. این مهمترین و خطرناک‌ترین موضوع و پدیده‌ای است که دنیای غرب و آمریکا خود را در مواجهه با آن می‌بینند و به لحاظ استراتژیک آنقدر این پدیده برای آن‌ها چالش برانگیز و ناگوار است که با کلیدزدن و پیش بردن پروژه اسلام هراسی تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهند تا آنجایی که امکان دارد مانع از پیوستن بیش از پیش مردم اروپا به دین اسلام شوند.

هتک حرمت قرآن جدیدترین پروژه اسلام هراسی دنیای غرب

البته موج گسترده محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سراسر جهان انقدر عظیم و گسترده بوده که کشور‌های دنیا و مقامات آن‌ها بر خلاف میل و باطنی خودشان، یکی یکی در حال محکوم کردن پاره کردن و آتش زدن قرآن توسط یک سوئدی عراقی الاصل هستند. بر این اساس تا لحظه تنظیم این گزارش شدیدترین واکنش نسبت به این موضوع را مردم مسلمان عراق نشان دادند. اکثریت مردم این کشور به همراه اغلب مقامات سیاسی و مذهبی آن خواهان برخورد شدید و قاطع با عامل یا عاملین این اقدام موهن هستند. مردم کشورمان نیز با تجمع در مقابل سفارت کشور سوئید این اقدام ضد دینی و ضد اسلامی را شدیدا محکوم کردند و خواستار برخورد با عومل آن شدند.

دیگر کشور‌هایی که نسبت به هتک حرمت قرآن ساکت نبوده و این اقدام را قویا محکوم کردند دو کشور «امارات» و «اردن» هستند. این کشور‌ها ضمن احضار سفرای سوئد در کشور مطبوع خود مراتب اعتراض و خشم شدید خود را از این اقدام جنایتکارانه به نماینده قانونی سوئد در این کشور‌ها اعلام کردند. ضمن اینکه دبیرخانه سازمان همکاری‌های اسلامی نیز در واکنش به اهانت بی‌سابقه به قرآن مجید این کتاب آسمانی مسلمانان خواستار برگز اری نشست اضطراری شدند.

هتک حرمت قرآن جدیدترین پروژه اسلام هراسی دنیای غرب

از طرف دیگر عاملی که فشار بی سابقه و غیرقابل تحملی را به کشور سوئد و کشور‌های غربی حامی آن وارد کرده برگزاری تجمعات اعتراضی گسترده در تمامی کشور‌های اسلامی است. ضمن اینکه برخی دیگر از کشور‌های عربی و اسلامی نیز در برنامه‌های خود قصد دارند تا در روز‌های آینده نیز تجمعات اعتراضی دیگری را نیز برگزار کنند. تمامی این فشار‌ها و جوی که در حال حاضر در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم شاهد هستیم تا همین جای کار هم موجب عقب‌نشینی قابل توجه مقامات سوئد و همچنین مقامات کشور‌های اروپایی شده است.

هتک حرمت قرآن جدیدترین پروژه اسلام هراسی دنیای غرب

اعتراض‌ها به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

در پایان باید به این مهم اشاره کرد، فشار‌هایی که در سه روز اخیر از طرف مردم مسلمان کشور‌های عغربی و اسلامی بر مقامات سوئدی و اروپایی وارد شده آنقدر وسیع و گسترده بوده که اتحادیه اروپا هتک حرمت قرآن کریم را به‌شدت محکوم کرده است. دفتر روابط خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای حادثه موهن به آتش کشیدن قرآن کریم در پایتخت سوئد را محکوم کرد و خواستار منع تشدید شرایط در پی این رخداد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید