هدف‌گذاری افزایش ۲۰ درصدی صادرات در سال ۱۴۰۲

هدف‌گذاری افزایش ۲۰ درصدی صادرات در سال ۱۴۰۲



معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از هدف‌گذاری برای افزایش ۲۰درصدی صادرات استان‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، مهدی صفری روز پنج شنبه در نشست هم‌اندیشی معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور در استانداری اردبیل، اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی، واردات تکنولوژی و صادرات کالاهای دانش‌بنیان، از سیاست‌های اصلی و مهم وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم است.

وی افزود: بر اساس نگاه‌های ویژه دولت سیزدهم، وزارت امور خارجه جهت تعادل‌سازی و توازن واردات و صادرات محصولات غیرنفتی برنامه‌ریزی بسیار جامع و گسترده‌ای را انجام داده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: افزایش حداقل ۲۰درصدی صادرات کلیه استان‌ها در سال جاری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است که همه استانداری‌های کشور باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: کشور چین برای صادرات محصولات مختلف، بازاری بسیار بزرگ است که استانداری‌ها باید با توجه به این موضوع، برنامه‌های مناسبی تدوین و در سطح ملی پیگیری کنند.

وی افزود: اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است و این موضوع یک ظرفیت بسیار ویژه و تاریخی برای استان اردبیل محسوب می‌شود که سفر اخیر سفرای کشورهای اکو، حوزه دریای سیاه و چین به استان، بر اهمیت این رویداد افزوده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: سفیر چین با سفر به استان اردبیل بسیار مجذوب آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته بود که باید از این موضوع حداکثر استفاده را در بخش‌های مختلف انجام داد.

صفری که عصر روز گذشته وارد استان اردبیل شده است، صبح امروز هم در اتاق بازرگانی اردبیل در جمع تجار و بازرگانان اردبیل حضور یافت و راهبردهای دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی را تشریح کرد.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید