هدف دشمن اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است

هدف دشمن اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس، «اسماعیل قزل‌سفلی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز (یکشنبه) در آیین ترحیم شیخ عبدالعزیر قاضی زاده امام جمعه فقید اهل سنت اوز با تاکید بر اینکه وحدت اسلامی یک استراتژی و راهبرد تغییر ناپذیر است، اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان اسلام و انقلاب با تمام قوا و توان به دنبال اختلاف افکنی و ایجاد جدایی بین امت اسلام هستند و  به همین دلیل نیز امروز بیش از گذشته نیازمند وحدت اسلامی و انسجام اجتماعی هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد: این وحدت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی یک تاکتیک نیست بلکه یک استراتژی و راهبرد تغییرناپذیر است چرا که امام راحل (ره) یک روز پس از پیروزی انقلاب در ۲۳ بهمن سال ۵۷ بر این امر اساسی یعنی وحدت شیعه و سنی تاکید کردند و این بیان راهبردی امام سیاست و استراتژی تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی است.

قزل سفلی گفت: در این میان، علمای اهل سنت هم در جای جای کشور در همین مسیر حرکت کردند که حاج شیخ عبدالعزیر قاضی زاده امام جمعه فقید اوز یکی از این علمای برجسته بود که منادی وحدت اسلامی و فعال حوزه های اجتماعی و دینی بود.

قزل سفلی افزود: بی تردید مسیر حرکت وی در جهت وحدت اسلامی ادامه خواهد داشت و ما نیز در کنار هم با برادری، وحدت و انسجام اجتماعی چشم دشمنان را کور خواهیم کرد.

شیخ وارسته و عالم دینی شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده در سال ۱۳۲۵ در شهر اوز در جنوب استان فارس دیده به جهان گشود و خانواده متدین حاج ملا عبدالقادر، کودک خود را عبدالعزیز نامید تا مایه عزت خود و اطرافیان خود گردد.

شیخ قاضی‌زاده سالها مدرس مدارس علوم دینی شهر اوز بوده و همچنین بین سالهای ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۹ مدیریت مدرسه عالی علوم دینی احمدیه را نیز بر عهده داشته است.

این عالم دینی از سال ۱۳۸۲ و با وفات عالم بزرگوار حاج شیخ محمد فقیهی، مسئولیت امامت جمعه شهر اوز را برعهده داشته است.

این مفتی اهل‌سنت امروز جمعه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سن ۷۷ سالگی پس از تحمل دوره‌ای بیماری دارفانی را وداع گفت.

این عالم برجسته اهل‌سنت، از گذشته‌های دور نقش بسزایی در ترویج دین مبین اسلام و حفظ و ترویج وحدت میان تشیع و تسنن در لارستان بزرگ ایفا کرده است.

حضور فعال در در حوزه های اجتماعی و دینی در سمت‌هایی چون  عضویت در تشکل ائمه جمعه استان فارس، هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور، عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور و مفتی اهل سنت اوز از دیگر فعالیت‌های وی بود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید