هزار مدرسه ایران مهمان نمایشگاه کتاب/ ظرفیت یمن در نمایشگاه کتاب کوچک شمرده نشود

هزار مدرسه ایران مهمان نمایشگاه کتاب/ ظرفیت یمن در نمایشگاه کتاب کوچک شمرده نشود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور «یاسر احمدوند» رئیس نمایشگاه و «علی رمضانی» قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه در محل نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. 

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران کشور هند بود که دلیل این انتخاب سابقه دیرینه تمدنی بین دو ملت ایران و هند بود، اظهار داشت: تلاش شد حضور کشور هند در نمایشگاه با هدف تقویت ارتباط ما جامعه فرهنگی این کشور صورت گیرد، اما بعد از عملیات تنبیهی «وعده صادق»، کشور هند بیانیه‌ای صادر کرد که مانع سفر اتباع کشورشان به ایران و سرزمین‌های اشغالی شد؛ لذا این محدودیت مانع میزبانی از هند شد.

وی در خصوص ظرفیت کشور یمن عنوان کرد: انتخاب یمن در بین کشور‌های مختلف که با توجه به فاصله‌ اندک برگزاری نمایشگاه آماده حضور در نمایشگاه بودند، اتفاق خوبی بود و برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ای توسط یمن در نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

وی ارتباط ایران و یمن را گسترده و دارای پیشینه تاریخی دانست و تاکید کرد: کشور یمن دارای اندیشمندان و بزرگان زیادی در طول تاریخ بوده است که ارتباط گسترده‌ای با ایران داشته‌اند. 

احمدوند درباره برنامه نمایشگاه درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی و اعتراضات دانشجویی در آمریکا و دیگر نقاط جهان گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص فلسطین خواهیم داشت؛ دانشجویان فلسطینی و جهادی در نمایشگاه برنامه و حضور ویژه خواهند داشت. 

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص اختصاص بن نمایشگاه به دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌هایی که وجود دارد، هر دستگاه‌های که آورده‌ای برای کارکنان خود در خصوص نمایشگاه کتاب داشته باشد، ما امکان اختصاص ۲۰ درصد بن به آنها را خواهیم داشت و سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد بن خرید اختصاص داده شده بود. 

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اختصاص بن کتاب به مخاطبین نوجوان عنوان کرد: امکان اختصاص به خرید کتاب برای هزار مدرسه در کشورمان فراهم شده است تا نوجوانان بتوانند از نمایشگاه بهره‌مند شوند. 

ادامه دارد…

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید