هزیان‌گویی آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی/ تروریست‌های آمریکایی منتظر انتقام باشند

هزیان گویی «مایک پمپئو» از ترس انتقام خون شهید سلیمانی توسط ایران


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اخیرا شاهد مصاحبه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا با شبکه سعودی «العربیه» بودیم. مصاحبه‌ای که بیش از آنکه به یک گفتگو و مصاحبه خبری و حرفه‌ای شبیه باشد با توجه به سخنان و نوع ادبیات به کار گرفته شده توسط او همانند فریاد‌ها و عربده‌های قاتل خون‌ریز و جنایتکاری است که بعد از ارتکاب جنایت فریاد من بی‌گناهم سر می‌دهد.

نوع چینش، هماهنگی و انجام مصاحبه وزیر امور خارجه سابق آمریکا با این رسانه عربی نکات و سوالات فراوانی را پیرامون اهداف انجام این مصاحبه و نیات موجود در پس پرده آن در اذهان مردم، مخاطبان و حتی کارشناسان سیاسی بین‌المللی مطرح می‌کند. در واقع با اندکی تفکر و مطالعه سخنان سراسر کینه و تنفر او از ایران و انقلاب اسلامی به این نتیجه می‌رسیم که او و اعضای دولت سابق آمریکا حالا که از صندلی قدرت پایین آمده‌اند به شدت نگران مجازات شدن توسط ایران هستند.

از طرف دیگر، حالا که او بعد از اینکه ماموریت خود را در دولت سابق «دونالد ترامپ» به پایان رسانده در اقدامی مضحک و از سر ترس و وحشت و نگران از انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از او و دولت‌مردان سابق آمریکا توسط ایران و برای مصون ماندن از خطر مجازات و به منظور انحراف افکار عمومی از جنایت آمریکا در فرودگاه بغداد روی به جنجال رسانه‌ای آورده‌اند.

«مایک پمپئو» در مصاحبه خود ضمن انتقاد از رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا در زمینه تلاش برای به سرانجام رسیدن برجام در سخنانی، گفته بود «ما نباید با آن‌ها مذاکره کنیم که در ازای وعده‌ای زودگذر برای کُند کردن برنامه غنی‌سازی و برنامه تسلیحاتی، چه میزان پول بدهیم». از این روی وزیر امور خارجه سابق آمریکا را می‌توان یکی از مخالفان جدی و سرسخت برجام دانست که همواره تمام تلاش خود را تا امروز برای به شکست کشاندن این مذاکرات به کار بسته است.

نکته دیگر اینکه وزیر امور خارجه سابق آمریکا حتی به این صحبت‌ها هم اکتفا نکرده بود و بات دروغگو خواندن ایران و زدن تهمت پنهان کاری فعالیت‌های هسته‌ای خود در سخنان دیگری گفته بود «ما می‌دانیم که آن‌ها (ایران) نخستین بار درباره تاریخچه برنامه (هسته‌ای) دروغ گفتند. اینکه چرا ما باید با کسانی مذاکره کنیم که درباره برنامه هسته‌ایشان دروغ گفته‌اند را متوجه نمی‌شوم». بر این اساس سخنان «مایک پمپئو» را می‌توان اوج بی‌اخلاقی و عداوت با جمهوری اسلامی ایران دانست، زیرا برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران از تمامی امکانات موجود در اطراف خود استفاده می‌کند.

اما در این بین مسئله بسیار مهم و حساسی که نباید آن را فراموش کنیم این است که از آنجایی که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا رئیس اسبق سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» هم بود چه در زمان قدرت و چه امروز همواره به دنبال فراهم آوردن شرایطی بود تا ایران به NPT پایبند بماند. این در حالی است که نه تنها کشور ما به NPT پایبند بوده بلکه حتی برای اثبات حسن نیت خود و برای جلب کردن حس اعتماد تا امروز اقدامات فراپادمانی را در تاسیسات هسته‌ای خود انجام داده است.

البته وزیر امور خارجه سابق آمریکا اصلا بدش نمی‌آید که آمریکا با استفاده از قدرت نظامی و در سایه تهدید حمله به زیرساخت‌های ایران شتاب سریع کشور ما در دستیابی به دانش هسته‌ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را کند کرده و یا حتی متوقف کند. اما چیزی که مشخص است این است که «مایک پمپئو» تا امروز مرعوب قدرت نظامی ایران شده و هرجایی که مشخصا از سوی رسانه‌ها با سوال امکان عملیات نظامی آمریکا بر ضد تاسیسات هسته‌ای ایران روبرور شده از پاسخ به آن خودداری کرده است.

در پایان باید گفت «مایک پمپئو» یکی از سران و مقامات جنایتکار آمریکایی است که دست او در کنار سایر مقامات این کشور ازجمله دونالد ترامپ به خون مردم بی‌گناه و مبارزان محور مقاومت در منطقه همچون سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» آلوده است. بر این اساس کسی که همواره در جلسات و گرده‌همایی‌های منافقین در نقاط مختلف جهان حضور فعال دارد و حمایت از تروریست‌ها در کارنامه او ثبت شده نمی‌تواند ادعای حمایت و دفاع از حقوق بشر و امنیت و صلح جهانی داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید