هفته دفاع مقدس مرکز ثقل برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

هفته دفاع مقدس مرکز ثقل برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان کهک که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: همواره باید یاد و خاطره و اهداف مقدس شهدای والامقام بخصوص شهدای گمنام را گرامی بداریم.

وی با اشاره به ضرورت اهتمام دستگاه ها، نهاد‌ها و افراد برای جلوگیری از خطر تحریف و فراموشی حماسه سال‌های ایثار و شهادت افزود: سازمان‌های ۹ گانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کمیته‌های ۶ گانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در راستای ترویج و گسترش روحیه ایثار و جهاد و مقاومت در جامعه و همچنین جلوگیری از هرگونه خطر تحریف و فراموشی حماسه سال‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند.

لقمانپور تاکید کرد: ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی حماسه، جهاد، مقاومت و ایثار و شهادت هیچگاه تعطیل بردار نیست و باید همواره سرلوحه برنامه‌ها قرار بگیرد، زیرا موجب نیل جامعه به سعادت خواهد شد، اما هفته دفاع مقدس، در واقع مرکز ثقل و گرانیگاه برنامه‌های مرتبط با ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال راه اندازی نمایندگی این اداره کل در شهرستان کهک هستیم تا بتوانیم در راستای سیاست گذاری‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، بهتر و موثرتر عمل کنیم. مرکز اسناد دفاع مقدس و معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم آمادگی دارند در صورت جمع آوری اسناد شهدا و ایثارگران شهرستان کهک، سری نمایشگاه اسنادی برپا کنند و یا کتب خاطرات شهدا و رزمندگان شهرستان را منتشر کنند.

لقمانپور تصریح کرد: در همین راستا آمادگی داریم دوره‌های نویسندگی برای علاقمندان در شهرستان کهک برگزار کنیم تا موضوع نشر کتاب خاطرات و تاریخ شفاهی، سرعت بیشتری بخود بگیرد. ان شاءالله مرکز فرهنگی در جوار مزار شهدای گمنام شهر کهک ایجاد شود و بتوانیم با تشکیل پاتوقی برای پیشکسوتان شهرستان، در زمینه جمع آوری اسناد و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام، بدون هیچ دغدغه و نقصی اقدام کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید