همه باید بر محور منافع ملی قدم بردارند

همه باید بر محور منافع ملی قدم بردارند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: ایران کشوری اسلامی است که اصول دینی در تعریف و شناسایی منافع ملی آن موثر است.

حجت‌الاسلام شعبانی ادامه داد: ایدئولوژی و جهان‌بینی خاص جمهوری اسلامی، سیاست‌ورزی ما را در عرصه بین‌الملل تعیین می‌کند.

وی سپس با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، گفت: آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا است و این سفر از نظر سیاسی پیام روشنی دارد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: با بررسی سفرهای اخیر رئیس جمهور به کشورهای مختلف، می‌توان فهمید که این سفرها در راستای تأمین منافع ملی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در تحلیل‌ها در رابطه با سفر رئیس جمهور باید انصاف را رعایت کرد، اضافه کرد: این سفرها زمینه را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم خواهد کرد؛ همچنین از آنجایی که این کشورها از نظام سلطه آسیب دیده‌اند، می‌توان جبهه ضد نظام سلطه با استفاده از این ظرفیت ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام شعبانی ادامه داد: ارتباط با برخی کشورهایی که امروز شاهد آن هستیم، سیاستی بود که در دولت گذشته کمتر به آن توجه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید در طرح نظم نوین جهانی سیاست‌گذاری دقیق داشته باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: جمهوری اسلامی با هر کشوری که اهل ارتباط منطقی باشد و به استقلال و قدرت ما احترام بگذارد، ارتباط برقرار خواهد کرد و اهل تعامل است.

وی تاکید کرد: همه تحلیلگران و اصحاب رسانه فارغ از اینکه چه دولتی بر سر کار است، باید بر محور منافع ملی قدم بردارند.

حجت‌الاسلام شعبانی با تاکید بر اینکه کشور هم در عرصه اقتصادی و هم سیاسی باید قوی شود، متذکر شد: اعتقاد ما در رابطه با بمب هسته‌ای، فتوای رهبر معظم انقلاب است که ساخت بمب هسته‌ای را حرام شرعی عنوان کردند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید