هند در مراسم سوگند رئیس جمهوری منتخب ایران شرکت می کند

هند در مراسم سوگند رئیس جمهوری منتخب ایران شرکت می کند



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از روز جمعه ایرنا از « ایندیا تودی»، دعوت از هند در طول سفر کوتاه اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند به تهران و دیدار وی با رئیس جمهوری منتخب به این کشور ارائه شد.

این رسانه هندی افزود: دهلی نو هنوز تصمیم نگرفته است چه مقامی را به مراسم سوگند رئیس جمهور منتخب ایران بفرستد.
وزیر امور خارجه هند اولین مقام خارجی است که با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دیدار می کند. وی در این دیدار یک پیام شخصی نارندرا مودی نخست وزیر هند را به رئیس‌جمهور منتخب ایران تحویل داد. 
منابع هندی اعلام کردند در این نامه نخست وزیر هند از حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دعوت کرده است تا پس از پایان کرونا به هند سفر کند.
جایشانکار در پیام توییتری در خصوص دیدار خود با رئیس جمهور ایران  نوشت: از استقبال دلپذیر و صمیمی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران تشکر می کنم.  پیام شخصی نارندرا مودی نخست وزیر هند را به او تحویل دادم. از احساسات گرم رئیس جمهور منتخب در مورد هند قدردانی می کنم. برای تعهد قوی وی در تقویت روابط دو جانبه و گسترش همکاری در زمینه مسائل منطقه ای و جهانی عمیقاً ارزش قائل هستم.
وزیر خارجه هند همچنین عصر روز – چهارشنبه –  با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد علاقه دو کشور، در مورد آخرین تحولات منطقه و بررسی وضعیت در افغانستان، چشم اندازهای پیش روی گفت و گوهای وین در مورد برجام، همکاری‌های مواصلاتی و ارتباطاتی از جمله همکاری‌ها در چابهار که به ارتقای همگرایی در منطقه می‌تواند کمک می‌کند، بحث و گفت و گو شد.
وزیر امور خارجه هند پس از ایران به روسیه سفر کرد.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید