هنر، حلقه اتصال دنیای امروز با هشت سال دفاع مقدس


دفاع‌پرس گروه استان‌ها؛ زنجان، سرهنگ پاسدار «شمس‌الدین موسوی»: اين جنگ آن‏قدر حرف گفتنى دارد كه اگر ده‌ها سال هنرمندان ما و افراد خوش‌ذوق و با ابتكار بنشينند و در جزء جزء آن كار كنند، باز هم حرف‌هاى گفتنى خواهند داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی

 این روزها دومین جشنواره نمایش خیابانی و صحنه‌ای غواصان دریادل زنجان در حال برگزاری هست و جان دوباره در مجموعه فرهنگسرای امام خمینی و تکاپو و رفت و آمدها به این مجموعه نشان می‌دهد، این جشنواره با استقبال خوب شهروندان برگزار شد.

برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی برای یادآوری این مهم هست که هنر چقدر می‌تواند ما را در مسیر بازخوانی تاریخ پرافتخار هشت سال دفاع مقدس یاری کند، تاریخی که بدون شک برای مردم سرزمین من ارزشمند بوده و باید از دل کتاب‌ها و روایت‌ها خارج شود و در بین مردم جاری و ساری شود که بدون شک هنر با هر ابرازی از موسیقی تا تصویر و نمایش در این مسیر موثر هست.

سالیان سال هست از رخدادهای تاریخی چون جنگ‌ها و مبارزات در کشورهای غرب می‌گذرد اما همچنان این کشورها از هنر به عنوان ابرازی برای تقویت قهرمان‌پروری و وطن‌دوستی بهره می‌گیرند و حتی در برخی موارد برای رسیدن به اهداف خود در راستای جنگ نرم هزینه‌های میلیون دلاری می‌کنند که این موضوع اهمیت فعالیت در این مسیر را نشان می‌دهد.

 بدون شک بی توجهی به جنگ نرم از سوی مسئولان فرهنگی و متولیان امر در کشور می‌تواند میدان را برای تهاجم فرهنگی دشمنان فرهنگ ایران و دفاع مقدس باز کند در حالی که برگزاری این قبیل جشنواره‌ها بستری هست تا هنرمندان از گروه‌های سنی متفاوت و سلایقی فکری و سیاسی متفاوت دور هم جمع شده و برای ساعاتی از رنج‌ها، سختی‌ها، اشک‌ها و لبخندهای دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس بگویند و مجالی برای تامل و تفکر در مورد اهمیت این ایام و ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این ایام باشد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید