هیأت حاکمه افغانستان باید از پروتکل‌های بین‌المللی در موضوع حق‌آبه هیرمند تبعیت کند

هیأت حاکمه افغانستان باید از پروتکل‌های بین‌المللی در موضوع حق‌آبه هیرمند تبعیت کند


«علی بابایی کارنامی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به درگیری مرزی روز گذشته مرزبانان غیور کشورمان با نیروهای طالبان اظهار داشت: معتقدم هم دولت در خصوص طالبان بی تدبیری کرده است و هم دیگر دستگاه‌هایی که به نوعی ذیربط محسوب می‌شوند، ما به جایی رسیده‌ایم که طالبان برای ما رجز‌خوانی می‌کند.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: طالبان متأسفانه امروز درصدد است تا اختلال در منافع و امنیت ملی ما ایجاد کند، وزارت امور خارجه در این خصوص باید پاسخگو باشد و بی تدبیری‌هایی که در مصاحبه‌های مسئولان دولتی صورت گرفته است، قطعاً در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هیأت حاکمه افغانستان باید برای همیشه یک پاسخ درخور از ایران دریافت کند تا برای همیشه خللی در امنیت مناطقی مرزی ما با افغانستان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با پدافند غیر عامل نظامی باید از سد هیرمند بازدید کند، گفت: در نظام بین‌المللی امروز دنیا پروتکل و قواعد لازم‌الاجرایی وجود دارد که همه کشورها باید از آن تبعیت کنند، اینگونه نیست که هر کس از راه رسید و در کشوری سکان را به دست گرفت قوانین من‌درآودری را ملاک عمل قرار دهد.

بابایی کارنامی تصریح کرد: درست است که طالبان از طریق یک دوئل کاملاً غیر منطقی در افغانستان حاکم شده است، زیرا منشعب از آرای مردمی بر سرکار نیست، بنابراین حکومتش غیر قانونی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سریعاً باید پاسخ درخوری به طالبان بدهیم، اظهار کرد: همه کشورهای منطقه باید به خوبی بدانند که اگر کوچک‌ترین نگاه چپی به ایران اسلامی مقتدر داشته باشند، با قاطع‌ترین پاسخ ایران مواجه می‌شوند، زیرا ما در خصوص امنیت ملی خودمان با کسی شوخی نداریم.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید