هیچ مفهومی به گستردگی و فراگیری عدالت نداریم

هیچ مفهومی به گستردگی و فراگیری عدالت نداریم


به گزارش مجاهدت از گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در مراسم سی و هشتمین سالروز تشکیل شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: مباحثی که در حوزه علم و فرهنگ مطرح شده، حتماً مسائل مهمی هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: باید به وضع موجود و مطلوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فاصله موجود میان آن‌ها نگاه داشته باشیم. نگاه باید عادلانه و نقادانه باشد. باید به اسناد بالادستی و نکاتی که در روز‌های آغازین از سوی امام (ره) تحت عنوان انتظار از شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، پرداخته شود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم تحول را اجرایی و عملیاتی کنیم، باید گذشته بررسی و دیده شود شورا در ادوار مختلف در چه بخش‌هایی موفق بوده تا تقدیر و تشکر شود و نسبت به کاستی‌ها جبران صورت گیرد تا در نهایت شورا، به خط شورای عالی انقلاب فرهنگی بازگردد.

رئیسی تصریح کرد: هر کدام از واژگان «شورای عالی انقلاب فرهنگی» اقتضائاتی دارند و طبیعتاً تحول الزاماتی دارد. اولین گام در تحول، نگاه تحولی است. اندیشه تحولی و انگیزه تحولی اگر نباشد، تحول اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید در فرآیند‌ها توسط اهل فن، خردمندان و چهره‌های فرهنگی باز نگاه شود تا ببینند این اقدامات با کار تحولی همخوانی دارد یا خیر. بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی نیز باید نگاهی به ساختار‌های خود داشته باشند و بررسی کنند مأموریت‌های محوله را محقق کردند یا خیر.

وی ادامه داد: مقوله عدالت را نباید فراموش کرد، عدالت را محدود نبینیم، ما در فرهنگ اسلامی هیچ مفهومی به گستردگی و فراگیری عدالت نداریم. باید عدالت را در همه حوزه ها ببینیم. در آموزش و پرورش عدالت به آموزش بیشتر تاکید داشته در حالی که تربیت نیز مقوله مهمی است.

ادامه دارد…

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید