هیچ مکتبی به اندازه اسلام نسبت به محیط زیست توجه ندارد

هیچ مکتبی به اندازه اسلام نسبت به محیط زیست توجه ندارد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور، اظهار داشت: هدف از بعثت انبیا، بیان حکمت که تنظیم کننده روابط چهارگانه بشر است، بود که ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با هم نوع و ارتباط با محیط زیست، این روابط هستند.

وی با بیان اینکه انسان در ارتباط با دیگران میزان انسانیتش معلوم می‌شود، افزود: افرادی که سال‌ها دم از تمدن و حقوق بشر می‌زدند، امروز شاهد هستیم بالغ بر ۳۵ هزار کودک و زن بی‌گناه را شهید کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام نسبت به محیط زیست توجه ندارد، گفت: طبیعت امانت خداوند در دستان ماست و نباید اجازه دست درازی به آن را بدهیم. یکی از مصادیق انفال، آباد و احیا کردن زمین‌های بایر توسط مردم و تحویل آنها به مردم است.

وی با بیان اینکه اسلام به گردشگری و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت توصیه کرده است، تصریح کرد: نگاه حکیمانه به محیط زیست، یعنی حافظ این زیبایی‌ باشیم. در ورای این زیبایی‌ها نباید فراموش کنیم که طبیعت، آیت الهی برای بشر است.

آیت‌الله شعبانی در پایان با بیان اینکه قدردان زحمات محیط بانان هستیم و یاد و خاطره شهدای این عرصه را گرامی می‌داریم، متذکر شد: توجه به وضع معیشت محیط بانان و سختی‌ کار آنها یک ضرورت و مطالبه به‌حق پرسنل این مجموعه از مسئولان است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید