واکاوی جنگ تن به تن رزمندگان حزب‌الله با تروریست‌های صهیونی

حزب‌الله سدی در برابر رژیم صهیونیستی


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب‌الله لبنان به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه از فردای عملیات «طوفان الاقصی» و بلافاصله بعد از آغاز جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم باریکه غزه و در حمایت و پشتیبانی از مردم این منطقه علیه این رژیم اشغالگر و نامشروع اعلام جنگ کرد.

در واقع باید گفت برنامه‌ها و سیاست این گروه مقاومت اسلامی لبنانی این بود تا آنجایی که امکان دارد بخشی از ارتش «اسرائیل» را در مرز با لبنان مشغول خود کند. بر همین اساس هم شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی به منظور تثبیت موقعیت خود در مرزهای شمالی چهار لشکر ارتش خود را در این منطقه مستقر کرد تا بتواند در برابر مبارزان حزب‌الله ایستادگی کند.

در حقیقت باید بگوییم که حزب‌الله با هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین مرزی هم‌مرز با لبنان ضمن اینکه ارتش اشغالگر و نامشروع این رژیم را مجبور کرد تا چند لشکر خود را از غزه به مرز با لبنان انتقال بدهد و به این صورت بخشی از فشار و ضرب حملات صهیونیست‌ها را بر مردم غزه کاهش داد، موجب آواره شده صد‌ها هزار صهیوینست ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد و به این صورت بحرانی را به بحران‌های این رژیم اضافه کرد.

اما زمانی که سران و مقامات تل‌آویو و همچنین فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی مشاهده کردند که با گذشت یک سال از آغاز درگیری‌های حزب‌الله لبنان علیه آنها به صورت مرتب و منظم ضربات سخت و دردناکی را از این گروه مقاومت اسلامی لبنانی دریافت می‌کنند، مجددا سیاست ترور و حذف رهبران و فرماندهان گروه‌های مقاومت در منطقه به ویژه حزب‌الله را در دستور کار خود قرار دادند.

البته رژیم صهیونیستی که سابقه طولانی و سیاهی در زمینه ترور و اقدامات خرابکارانه در منطقه و علیه کشور‌های اسلامی دارد این بار با طرح و نقشه‌ای جدید حمله‌ای فناورانه را به اعضای حزب‌الله لبنان طراحی و اجرا کرد که در جریان آن پیجر‌ها و بی‌سیم‌هایی که این گروه مقاومت اسلامی لبنانی از آنها استفاده می‌کرد را با خرابکاری‌هایی که قبلا در آنها انجام داده بودند منفجر کردند.

بر اساس اطلاعات و گزارشات دریافتی در سلسله انفجار‌هایی که دو روز به طول انجامید هزاران پیجر و بی‌سیمی که مورد استفاده اعضای حزب‌الله لبنان بود را منفجر کردند که به دنبال آن ده‌ها نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز مجروح شدند. البته دامنه این حملات فناورانه تا آنجایی گسترده بود که «مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان نیز ازجمله افرادی بود که در این حملات مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی سپس بعد از این حملات، اقدامات نظامی خود علیه لبنان را وارد فاز جدید کرد و بر همین اساس در چندین نوبت اقدام به بمباران شدید و گسترده ضاحیه جنوبی بیروت کرد که در یکی از این حملات تروریستی «سید حسن نصرالله» دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان به همراه تعدادی از فرماندهان میانی این گروه مقاومت اسلامی لبنانی به شهادت رسیدند.

اما این پایان کار نبود و در چند روز گذشته شاهد بودیم که ارتش رژیم صهیونیستی در چند نوبت اقدام به انجام عملیات نفوذ و ورود به خاک جنوب لبنان کرده هست. ولی همانطور که پیش‌بینی میشد و فرماندهان این گروه مقاومت لبنانی هشدار داده بودند تمامی اقدامات و حملات آنها توسط رزمندگان لبنانی دفع شد و تلفات و خسارات قابل توجهی هم به نظامیان و عناصر صهیونیست وارد شد.

نکته بسیار جالب توجه در این میان، عملیات چند روز گذشته حزب‌الله لبنان علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بود که تلفات بالایی را به آنها وارد کرد. نیرو‌های حزب‌الله لبنان یکشنبه شب این هفته در پاسخ به تجاوزات و جنایات نظامیان اسرائیلی عملیاتی را با پرتاب اسکادران پهپاد‌های تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی در «بنیامینا» در نزدیکی «حیفا» انجام دادند.

مقاومت لبنان در بیانه خود اعلام کرد که این عملیات در چارچوب سلسله عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده هست که بر اساس آمار‌های رسمی آنها تعداد ۴ نفر به هلاکت رسیده و ۶۷ نفر نیز زخمی شدند. اما رسانه‌های صهیونیستی با سانسور این عملیات بزرگ و مهم حزب‌الله لبنان فقط اعلام کردند که این گروه مقاومت لبنانی یک حمله با پهپادی پیشرفته علیه آنها انجام داده هست.

در پایان باید گفت ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به عملکرد و سابقه سیاهی که از آن برخوردار هست به عنوان یک ارتش تروریستی و متجاوز شناخته می‌شود که در طول دوران فعالیت خود به غیر کشتار و نسلکشی مردم فلسطین و لبنان اقدام دیگری انجام نداده هست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید