واکنش رئیس‌جمهور به اهداء موشک هایپرسونیک به یمن

توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی



رئیس جمهور در نشست خبری تاکید کرد: ما هایپرسونیک داریم ولی از آن نوع (یمنی) را نداریم؛ ماهواره به آسمان می‌فرستیم و قدرت موشک هم داریم ولی اینکه ما به آنها موشک می‌دهیم اینطور نیست.

به گزارش مجاهدت از مشرق، خبرنگار الجزیره در نشست خبری با رئیس جمهور اسلامی ایران بیان کرد: دیروز ما شاهد بودیم گروه انصارالله یمن یک موشک هایپرسونیک علیه اسرائیل شلیک کردند و به هدف اصابت کرد؛ بعضی از کارشناسان سیاسی می‌گویند که ایران یا موشک‌های هایپرسونیک به گروه انصارالله یمن داده و یا حداقل تکنولوژی آن را انتقال داده بود.آیا در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه ایران موشک هایپرسونیک در یمن علیه اسرائیل آزمایش کرده است؟پزشکیان در پاسخ به این سوال گفت: اکنون رفتن نیروی انسانی به یمن با یک هفته تاخیر شکل می‌گیرد؛ یعنی یک انسان اگر می‌خواهد از اینجا برود به یمن، انقدر گیر می‌دهند که یک هفته طول می‌کشد، موشک چطور به آنجا رفته و آن را ندیده‌اند؟ و اصلاً یک چنین چیزی نیست؛ تازه آن موشکی که این‌ها پرتاب کرده‌اند از این نوع مدل ما در ایران نداریم.وی افزود: اینکه این‌ها توان پیدا کرده‌اند این کار را کنند، کار یک روز، یک هفته و یک سال و دو سال نیست؛ علم و مهارت چیزی است که در طی زمان به دست می‌آید و به دست آوردن یک چنین تکنولوژی در طول یک سال جنگ غیر ممکن است.رئیس جمهور اظهار داشت: اما اینکه ما با هم هماهنگ هستیم و به همدیگر کمک می‌کنیم در مقابله با اسرائیل که دارد نسل کشی می‌کند و زن و بچه و پیر جوان را می‌کشد و نسبت به آن اعتراض داریم درست است و یک نگاه مشترک هستیم.

پزشکیان ادامه داد: اسرائیل در مقابل دیدگان دنیا ایستاده و هیچکس هم جلوی آن را نمی‌گیرد؛ آمریکا و اروپا نیز به آنها هم موشک، هم بمب، هم هواپیما میدهد و هم دفاع می‌کنند، خب اگر این‌ها نسبت به اسرائیل و امنیت‌اش نگران هستند چرا به غزه و فلسطین و انسان‌هایی که این‌ها ترور می‌کنند نگران نیستند؟وی عنوان کرد: گیر اینجا است؛ حقوق بشر و دنیای متمدن باید اجازه ندهد که یک عده آدم با قدرت خودشان و پشتیبانی آن قدرت‌ها مردمان بی‌گناه را به این شکل بمباران کنند، نابود کنند و بعد بگویند ایران به این‌ها موشک داده است؛ این‌ها خودشان می‌دانند که ایران نمی‌تواند به آنجا موشک بفرستد برای اینکه اصلاً نفر می‌خواهد به آنجا بروند یک هفته طول می‌کشد.

وی تاکید کرد: ما هایپرسونیک داریم ولی از آن نوع (یمنی) را نداریم؛ ماهواره به آسمان می‌فرستیم و قدرت موشک هم داریم ولی اینکه ما به آنها موشک می‌دهیم اینطور نیست؛ آنها تکنولوژی آن را دارند و قبل از اینکه این جنگ اتفاق بیفتند یاد گرفتند و دارند تولید می‌کنند. اینکه ما با هم ارتباط داریم و با هم در یک نگاه هستیم درست است و ما نمی‌خواهیم اسرائیل مردم را نابود کند.پزشکیان متذکر شد: همان قوانین بین‌المللی که این‌ها می‌گویند برای سازمان ملل و دنیا است همان را مراعات کنند؛ کجا قوانین بین المللی اجازه داده در یک جمع زن بچه و پیر و جوان را بکشید؛ کجا اجازه داده بیمارستان را بمباران کنید؟ چرا این‌ها در مقابل این حرف‌ها بی‌تفاوت هستند؟ این‌ها انسان هستند؟

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید