واکنش سید حسن نصرالله به توافق ایران و عربستان

واکنش سید حسن نصرالله به توافق ایران و عربستان



دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به توافق میان ایران وعربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک گفت: این توافق تحولی مهم در منطقه و نوید دهنده گشوده شدن افق‌های جدید در منطقه و لبنان است.

به گزارش مجاهدت از مشرق به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله گفت: نزدیک شدن روابط ایران و عربستان در راستای منافع کشورها و ملت های منطقه است.

وی ادامه داد: در صورتی که روند نزدیک شدن روابط بین ایران و عربستان در مسیر طبیعی خود پیش برود می تواند افقهای تازه ای فراروی منطقه و همچنین لبنان ترسیم کند.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

به‌دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به پکن، امیر دریابان «علی شمخانی» از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران – ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، امروز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید