وحدت نیروهای مسلح از دلایل تحقق پیروزی عملیات بیت‌المقدس بود

وحدت نیروهای مسلح از دلایل تحقق پیروزی عملیات بیت المقدس بود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، امير سرتيپ ستاد «ناصر آراسته»، رئيس هيات معارف جنگ شهيد سپهبد علی صياد شيرازی امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر در ارومیه اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس یکی از بی‌نظیرترین و موفق‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود که در سال 1361 به اجرا در آمد و منجر به بازپس‌گيری خرمشهر شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اتحاد و همبستگی که داشتند و همراهی ملت ایران توانستند شعار صداميان را که بر در و ديوار خرمشهر نوشته بودند «آمده‌ايم كه بمانيم» را نقش بر آب کنند.

امیر آراسته مهمترین دلايل اصلی تحقق اين پيروزی را رهبری امام (ره)، وحدت نیروهای مسلح و صبر و توکل رزمندگان اسلام عنوان کرد و افزود: سرعت‌ و زمان کوتاه آمادگی از مرحله طرح‌ریزی تا اجرا نیز از دیگر ویژگی‌های موثر در موفقیت این عملیات بود.

وی اظهار داشت: نخستين مرحله برای طرح‌ريزی اين عمليات تقریبا پس از به پایان رسیدن عمليات «فتح‌المبين» در شمال خوزستان، آغاز شد و با تفکر و تدبیر خردمندانه سپهبد شهید علی صیاد شیرازی تصمیم بر این شد در زمانی بسیار کوتاه و با غافلگیری دشمن عملیات انجام شود.

رئيس هيات معارف جنگ شهيد سپهبد علی صياد‌شيرازی گفت: بنابراین عمليات در چهار مرحله، طرح‌ريزی که پس از اجرای سه مرحله از آن در نهایت روز سوم خرداد سال 1361 با فتح خرمشهر به اهداف خود دست یافت.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید