وزیر خارجه اسرائیل: ترکیه نباید عضو ناتو باشد

وزیر خارجه اسرائیل: ترکیه نباید عضو ناتو باشد



وزیر خارجه رژیم اسرائیل به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در حمایت از فلسطین به او حمله کرد و خواستار حذف ترکیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، شامگاه جمعه، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به «رجب طیب اردوغان» حمله کرد.

این حمله لفظی پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمور ترکیه در اجلاس سران ناتو گفت تا زمان دستیابی به صلحی همه‌جانبه و دائم در فلسطین، اسرائیل نباید بتواند به شراکت خود با ناتو ادامه دهد.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز در پاسخ نوشت: «اردوغان در اجلاس پیمان آتلانتیک اعلام کرد که به این سازمان اجازه همکاری با اسرائیل را نخواهد داد.»

یسرائیل کاتس ادامه داد: «اردوغان اولا تو تصمیم‌گیر نیستی! به‌علاوه کشوری مانند ترکیه که از حماس و محور شرارت ایران حمایت می‌کند، نباید به هیچ عنوان در پیمان آتلانتیک شمالی عضو باشد.»

او در پایان گفت: «شما مایه شرمساری برای میراث آتاترک هستید!»

این اولین بار نیست که وزیر خارجه اسرائیل به رئیس‌جمهور ترکیه حمله می‌کند. او طی ماه‌های گذشته به دلیل حمایت اردوغان از آرمان فلسطین بارها به او حمله کرده است.

این حملات پس از آن شدت گرفت که رئیس‌جمهور ترکیه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را با کلماتی مانند «هیتلر» و «قصاب غزه» توصیف کرد.

رژیم اسرائیل از پانزدهم مهر ماه سال سال گذشته تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که اکثر شهدا زن، کودک و افراد مسن بوده‌اند.

نوار غزه تحت محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد و کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت محدود و بعد از بازرسی‌های سختگیرانه وارد نوار غزه می‌شوند.

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید