وزیر دفاع روسیه: به توسعه سپر اتمی خود ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع روسیه: به توسعه سپر اتمی خود ادامه می‌دهیم



وزیر دفاع روسیه ضمن تاکید بر توسعه شبکه سه‌گانه اتمی این کشور در سال ۲۰۲۳، گفت برنامه‌های آموزشی و تامین تجهیزات نظامی مسکو باید بر اساس تجربیات جنگ‌های سوریه و اوکراین باشد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از تصمیم مسکو برای توسعه و گسترش تسلیحات و سپر اتمی این کشور خبر داد.

شویگو طی نشست ویدئوکنفرانسی با فرماندهان نیروهای مسلح روسیه گفت: «نیروهای ما در آینده نزدیک، زرادخانه سلاح‌های تهاجمی را گسترش خواهند داد. روسیه به توسعه [شبکه] سه‌گانه اتمی و حفظ آمادگی رزمی خود در سال ۲۰۲۳ ادامه می‌دهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه به توسعه سپر اتمی به عنوان ضامن اصلی حاکمیت و تمامیت ارضی خود ادامه می‌دهد، توضیح داد: «برنامه‌های آموزش و تامین تجهیزات نیروهای مسلح باید بر اساس تجربیات به دست آمده در سوریه و اوکراین تدوین شود».

وزیر دفاع روسیه ضمن تاکید بر لزوم نوسازی خدمات و فعالیت‌های ارتش، اظهار داشت: «نیروهای مسلح روسیه امکان استفاده از هوانوردی در مناطق جدید عملیات پدافند هوایی مدرن دشمن را افزایش خواهند داد. همچنین توانایی‌های رزمی نیروهای هوافضا از نظر عملیات جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها در حوزه بهره‌برداری از سیستم‌های مدرن پدافند هوایی و هم از نظر بهبود هواپیماهای بدون سرنشین افزایش می‌دهیم».

شویگو با بیان اینکه نزدیک‌ترین برنامه‌های روسیه شامل گسترش زرادخانه سلاح‌های کوبشی مدرن است، توضیح داد: «لازم است در اسرع وقت تسلیحات و تجهیزات تاکتیکی ارتش روسیه به بالاترین سطح برسد. بهبود سیستم مدیریت و ارتباطات ضروری است. برای این منظور از فناوری‌های هوش مصنوعی به‌طور فعال استفاده خواهد شد».

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید