وزیر کشور: خطبه‌های تاریخی امام خامنه‌ای حاکی از اقتدار، صلابت و بازدارندگی بود

خطبه‌های تاریخی امام خامنه‌ای حاکی از اقتدار، صلابت و بازدارندگی بود


به گزارش مجاهدت از گروه سیاسی دفاع‌پرس، «اسکندر مؤمنی» وزیر کشور امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی اظهار داشت: روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی مطالبی را فرمودند که ماندگار خواهد شد. سخنان ایشان حاکی از اقتدار، صلابت و بازدارندگی بود و بلافاصله کل جهان این پیام را دریافت کرد.

وزیر کشور ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در طول تاریخ، در تمام تحولات سیاسی و اجتماعی، فرهنگی، مقاومت نقش برجسته‌ای داشته و به درستی در کنار نام آذربایجان، آذربایجان قهرمان گفته شود.

مؤمنی ادامه داد: امروز ایران عزیز به وفاق، همبستگی و آرامش نیاز دارد؛ مردم عزیز بعد از شهادت شهدای پرواز که نام و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم، در انتخابات پرشور به دکتر پزشکیان رأی داده و وی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند و او به درستی در دوران تبلیغات یکی از موضوعات کلیدی یعنی وفاق ملی را مطرح کرده بود و صادقانه در عمل نشان داد و اعتقاد داشت که یک جناح نمی‌تواند کشور را اداره کند.

وی گفت: بدون وفاق ملی، امکان پیشرفت کشور وجود ندارد و ایران برای همه هست و همه باید در سرنوشت حاکمان و دولتمردان نقش داشته باشند. در اداره کشور هم باید مردم مشارکت داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: الان در آغاز یک راه بزرگ هستیم و مقدمه کار شکل گرفته هست و باید سرمایه اجتماعی تولید شود و باید مردم از دولت رضایتمندی داشته باشند و اعتماد مردم به دولتمردان بیشتر شود. جلوه وفاق را در انتخاب کابینه دیدیم و نمایندگان مجلس به کل کابینه رأی دادند.

مؤمنی ادامه داد: دکتر پزشکیان در انتخاب استانداران گفتند ملاک اصلی باید شایستگی و کارآمدی باشد و مهم نیست از چه حزبی باشد. استاندار آذربایجان شرقی با همین شاخص‌ها در کمیته‌ای که تشکیل شده بود، انتخاب شدند.

وی افزود: از این سازوکار‌ها دکتر «سرمست» انتخاب شد و به‌عنوان استاندار آذربایجان شرقی آغاز به کار می‌کند. یکی از این شاخص‌ها مردم‌داری و موفقیت در پست‌های قبل بوده و وی تمامی شاخص‌ها را داشته و به عنوان استاندار آذربایجان شرقی با رأی کامل و اجماع هیئت وزیران انتخاب شد و راه دیگری نیست جز اینکه همه به موفقیت وی کمک کنیم و بزرگترین ظرفیت استان، ظرفیت انسانی هست.

مؤمنی گفت: از زحمات و تلاش‌های دولت سیزدهم تقدیر و تشکر می‌کنیم و از زحمات آقای محمدی که سرپرست بود و با تلاش خود نگذاشت خللی در استان به وجود بیاید و انتخابات را در آرامش برگزار کرد هم تشکر می‌کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: بعد از انتخاب استانداران، شاخص‌هایی تعیین شد که بعد از یک سال استانداران با این شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند و نمره خواهیم داد.

انتهای پیام/ 113

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید