ولیعهد عربستان هم به نشست گروه ۷ دعوت شد

ولیعهد عربستان هم به نشست گروه ۷ دعوت شد



مقامات اعلام کردند ولیعهد عربستان سعودی به حداقل ۱۲ رئیس دولت و کشور دیگر که از سوی نخست‌وزیر ایتالیا برای شرکت در نشست گروه هفت (G۷) دعوت شده‌اند، خواهد پیوست.

به گزارش مجاهدت از مشرق، فهرست غیرمعمول و طولانی از مهمانان نشست گروه هفت نشان‌دهنده تمایل ایتالیا برای گسترش افق‌های جی۷ است؛ باشگاهی متشکل از کشورهای ثروتمندی چون ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا.

یک مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، گفت: «گروه ۷ کشورهایی را گرد هم می‌آورد که در مورد اصول و استانداردهای اساسی هم‌فکر هستند، اما مانند یک قلعه بسته نیست، بلکه به روی جهان باز می‌شود.»

دیپلمات‌ها فهرستی بلندبالا از بسیاری از کسانی که انتظار می‌رود در گردهمایی ۱۳ تا ۱۵ ژوئن شرکت کنند، منتشر کردند، از جمله رهبران هند، آفریقای جنوبی، برزیل، آرژانتین، ترکیه، الجزایر، کنیا و موریتانی.

همه این کشورها حضور خود را تایید کرده‌اند و این به معنای اولین سفر خارجی برای «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی و «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است که اکثریت را به تازگی در پارلمان از دست داد.

از سوی دیگر مقامات روز جمعه با تاکید بر نگرانی از وضعیت منطقه تایید کردند که «محمد بن سلمان » ولیعهد سعودی و «عبدالله دوم» پادشاه اردن، در مذاکراتی در «بورگو اگنازیا» یک تفرجگاه انحصاری در جنوب شرقی منطقه «پولیا» در ایتالیا شرکت خواهند کرد.

به گزارش مجاهدت از رویترز، این اولین مرتبه‌ای است که رهبری از عربستان سعودی برای شرکت در نشست گروه هفت دعوت می‌شود. یک مقام ایتالیایی در این رابطه گفت: «ما همواره یک رویکرد نداریم، بلکه از طریق گفت‌وگو و درک نیازهای متفاوت است که نتایج حاصل می‌شود.»

همچون سال گذشته، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در نشست گروه هفت مشارکت خواهد داشت و نشست ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) به جنگ اوکراین اختصاص دارد. «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان هم میهمان ویژه است و در جلسه‌ای که به خطرات و فرصت‌های مرتبط با هوش مصنوعی اختصاص دارد، سخنران اصلی است.

منبع: ایسنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید