ویژگی نمایشگاه کتاب امسال تهران استقبال پرشور جوانان است

ویژگی نمایشگاه کتاب امسال تهران استقبال پرشور جوانان است


«امید جلوداریان» کارشناس زبان فارسی و گزارشگر تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به فضای نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: اینجا یک رویداد فرهنگی است و توقع از یک رویداد فرهنگی، مشاهده جو فرهنگی علمی و دانشگاهی است و من امروز  در گفت‌وگوهایی که با افرادی که با آنان صحبت کردم متوجه شدم شرکت کنندگان خیلی علاقه‌مند به کتاب بودند.

وی در پاسخ به اینکه ویژگی نمایشگاه کتاب تهران چیست، گفت: ویژگی‌ای که می‌گویم خاص این نمایشگاه است و آنکه مردمی است؛ البته تفاوتی که دارد امسال با توجه به نبود کرونا استقبال بیشتر است و پویایی و نشاط مردم قابل قیاس با سال گذشته نیست امسال مردم با نشاط و پویا و فعال دنبال خرید کتاب و مطالعه کتاب هستند و به تورق کتاب می پردازند. مهمتر از این قشر جوان امسال حضور خوبی داشتند بیشتر دانشجو و رده‌های ۲۰ تا ۳۰ سال بودند.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: انتشارات‌ها کتاب‌های جدید و به روزی داشتند و روز گذشته نیز که رهبر معظم انقلاب اسلامی که از نمایشگاه بازدید کردند از کتاب‌ها راضی بودند و کتابی‌های جدید را مطالعه و تورقی کردند چند کتاب را سفارش کردند و احتمالا برای مخاطبین هم رضایت بخش بوده است.

جلوداریان درباره سوژه زبان فارسی خود که آن را که پیگیری می‌کند و اینکه آیا در نمایشگاه کتاب وضعیت رعایت زبان فارسی چطوری بوره است، گفت: بله برای پیگیری این موضوع نیز به نمایشگاه کتاب سری زدم و امروز که روز پاسداشت زبان فارسی است وقتی از تعدادی بازدیدکننده درباره‌اش پرسیدم بی‌اطلاع بودند که توقع می‌رود آگاهی مردم نسبت به زبان فارسی بیشتر باشد. مردم دم از فردوسی می‌زنند پس چرا نباید چنین روزی که بزرگداشت فردوسی است را بشناسند.

وی در خصوص تنوع سلیقه‌ای و فکری ناشران گفت: از سال ۷۶ و ۷۷ به نمایشگاه آمده‌ام و هر ساله مبلغی را برای خرید کتاب کنار می‌گذارم و بیشترین کتاب‌هایی که خریدم در حوزه ادبیات و تاریخ بوده و درباره دیگر غرفه‌ها و ناشران اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید