پارکت ارزان قیمت | آیا این نوع از پارکت‌ها ارزش خریدن دارند؟

پارکت ارزان قیمت | آیا این نوع از پارکت‌ها ارزش خریدن دارند؟


آیا به دنبال پارکت چوبی ارزان قیمت باشیم؟

پارکت چوبی پوششی از جنس چوب است که در طراحی دکوراسیون و فضای داخلی خانه و در محل کار استفاده می‌شود. کلمه پارکت (Parchet) یک کلمه فرانسوی است، به معنای فضای کوچک احاطه‌شده است. پارکت چوبی از نظر بهداشت و پاکیزگی سالم‌ترین کفپوش در جهان است. از لحاظ زیبایی ظاهری این کفپوش گزینه مناسبی برای آراسته کردن خانه‌هایتان است. شما با نصب کفپوش چوبی نمایی از طبیعت را به خانه خود اضافه کرده‌اید. پارکت چوبی، کفپوشی مجلل است که خرید آن هزینه بالایی دارد. پارکت لمینت اما از جنس چندین لایه چوب فشرده ساخته شده است که ارزان قیمت است. آیا پارکت ارزان قیمت چوبی نیز مانند پارکت لمینت ارزش خرید را دارد؟

برای پارکت چوبی به‌طور معمول از چوب‌هایی مانند چوب درخت راش، چوب درخت بلوط، چوب درخت گردو و چوب درخت افرا استفاده می‌شود. پارکت‌های چوبی به دلیل استفاده از چوب طبیعی دامنه‌ای گسترده از انتخاب را باکیفیت و قیمت متفاوت برای علاقه‌مندان به این کفپوش فراهم می‌کنند.

پارکت چوبی یا پارکت لمینت؟

یکی از بهترین گزینه‌ها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل، نصب کفپوش است. شما می‌توانید متناسب با رنگ فضای داخلی خانه کفپوش را با آن ست کنید. پارکت و پارکت لمینت دو انتخاب مناسب از بین کفپوش‌های داخلی هستند که میزان محبوبیت بالایی در میان مردم دارند. از نظر اقتصادی ما می‌توانیم پارکت ارزان قیمت تهیه کنیم، اما آیا هر پارکت ارزانی ارزش خرید را دارد؟ همه پارکت‌های ارزان، پارکت‌های بی‌کیفیتی هستند؟ در این مطلب ابتدا به تفاوت پارکت و پارکت لمینت خواهیم پرداخت. در نهایت شما را با تفاوت پارکت اصلی و تقلبی آشنا خواهیم کرد.

پارکت لمینت نوعی کفپوش است که چندین لایه چوب فشرده ساخته می‌شود. در تولید این پارکت‌ها از چوب طبیعی درختان استفاده نمی‌شود اما سطح خارجی آن‌ها طرح و نگ چوب دارد و بسیاری از افراد آن را با چوب اشتباه می‌گیرند. پارکت لمینت نسبت به پارکت مزیت‌هایی دارد؛ قیمت پایین، مقاومت در برابر آب و نصب آسان. به نوعی این کفپوش، پارکت ارزان قیمت محسوب می‌شود.

تفاوت پارکت و پارکت لمینت یا همان پارکت ارزان

همان‌طور که گفتیم، پارکت چوبی از جنس چوب و پارکت لمینت جنسی شبیه به چوب دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو کفپوش نحوه نصب آن‌ها است. پارکت لمینت به کف اتاق نمی‌چسبد اما برای نصب پارکت چوبی باید ار چسب مخصوص استفاده کرد. مقاومت پارکت لمینت در برابر آب بیش‌تر از پارکت چوبی است؛ زیرا پارکت چوبی از جنس چوب طبیعی است و با خیس‌شدن متورم می‌شود.

پارکت ارزان قیمت | آیا این نوع از پارکت‌ها ارزش خریدن دارند؟

از لحاظ طول عمر مفید، پارکت‌های چوبی بسیار ماندگارتر هستند. اگر از این کفپوش‌ها به‌درستی نگه‌داری شود، طول عمرآن‌ها بین 40 تا 80 سال خواهد بود. از آن طرف طول عمر مفید پارکت لمینت‌ها نهایتا 10 سال است. پارکت‌های چوبی به‌دلیل استفاده از چوب طبیعی کفپوشی لوکس به شمار می‌روند. این نوع پارکت‌ها به دلیل طبیعی بودن به راحتی ظاهر زیبای خود را از دست نمی‌دهند. پارکت‌های چوبی زیبایی خاصی دارند و حسی کاملا طبیعی را به شما هدیه می‌بخشند. پارکت ارزان قیمت در واقع نوعی شبه‌پارکت است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

پارکت‌های چوبی به‌دلیل استفاده از چوب طبیعی در برابر آب مقاوم نیستند. به همین جهت، نگه‌داری پارکت‌های چوبی نسبت به پارکت‌های لمینت سخت‌تر است. پارکت لمینت‌ها را می‌توان با دستمالی مرطوب تمیز کرد اما پارکت‌ها باید با مواد مخصوص خود محافظت شوند. همچنین پارکت لمینت‌ها نسبت به پارکت‌های چوبی زیاد طبیعت دوست نیستند؛ به دلیل استفاده از رزین و فشار در زمان تولید به‌راحتی تجزیه نمی‌شوند. پارکت‌های چوبی از این حیث مشکلی ندارند و به‌راحتی تجزیه می‌شوند و به طبیعت برمی‌گردند. در صورت نیاز می‌توانید پارکت‌های چوبی را سمباده بکشید اما در لمینت این امکان وجود ندارد.

مزایای استفاده از پارکت چوبی با کیفیت

پارکت چوبی از جنس چوب‌های گران‌قیمت و درجه یک ساخته می‌شود که از لحاظ بصری بسیار زیبا هستند در حالیکه پارکت لمینت نوعی پارکت ارزان قیمت محسوب می‌شود که چنین خصوصیاتی ندارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پارکت‌ها که طبیعت را برای ما تداعی می‌کند بوی آن‌ها است. سعی کنید علاوه بر چشم از بینی خود هم برای شناخت این پارکت‌ها استفاده کنید. چوب‌های جدید و چوب‌های سخت، بوی خود را حفظ می‌کنند و بوی چوب یکی از بهترین بوهاست؛ به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های ادکلن‌سازی، رایحه چوب را در بهترین عطر و ادکلن‌های خود استفاده می‌کنند. همچنین پارکت چوبی به‌دلیل استحکام و دوام نیز ارزش قابل توجهی دارد و پارکت لمینت معمولا چنین مشخصاتی ندارد.

آیا پارکت ارزان قیمت بخریم؟

در این مطلب متوجه شدید که پارکت چوبی یک کفپوش ارزشمند است که در زیباسازی فضای داخلی خانه و محل کار استفاده می‌شود. این پارکت زیبا نسبت به پارکت لمینت نسبتا گران‌قیمت است؛ علت بالا بودن قیمت این نوع پارکت، طبیعی بودن جنس چوب آن، زیبایی ظاهری و شرایط نگهداری ویژه‌ای آن است. بنابراین، هنگامی که تفاوت قیمت پارکت چوبی و پارکت لمینت را می‌بینید نباید تعجب کنید.

از آن‌جا که پارکت چوبی نوعی کفپوش شسک و گران‌بها به حساب می‌آید منطقی نیست که قیمت آن در حد پارکت لمینت باشد. درواقع یکی از ویژگی‌های پارکت لمینت ارزان بودن آن است و این به معنای تقلبی بودن جنس نیست. اما اگر در هنگام خرید پارکت چوبی با قیمت خیلی ارزان مواجه شدید، باید شک کنید؛ زیرا احتمال تقلبی بودن آن بالاست.

پارکت ارزان قیمت | آیا این نوع از پارکت‌ها ارزش خریدن دارند؟

خرید برترین برندهای پارکت از مجموعه پارس آرای کوهستان

انتخاب سرامیک به عنوان کفپوش معایب فراوانی دارد. به علت استحکام بیش از حد این کفپوش هنگام راه رفتن بر روی آن اذیت می‌شویم. علاوه بر آن، سرمای این نوع کفپوش‌ها مخصوصا در زمستان آزاردهنده است؛ طوری که برخی از افراد مجبور می‌شوند در زیر کف خانه لوله‌کشی گرمایشی بکشند تا کف خانه در هنگام نشستن یا راه رفتن بر روی آن خیلی سرد نباشد.

مجموعه پارس آرای کوهستان معتبرترین شرکت در واردات برندهای معتبر پارکت چوبی در سراسر کشور است. مجموعه ما تنها نماینده رسمی کمپانی بوئن آلمان و باورک سوئیس در ایران است که کامل‌ترین مجموعه پارکت چوبی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و مطابق با سلایق گوناگون را ارائه می‌کند. شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان در ارتباط باشید.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید