پاسخ ملت ایران به آژانس و تروئیکای اروپایی پای صندوق‌های رأی داده می‌شود

پاسخ ملت ایران به آژانس و تروئیکای اروپایی پای صندوق‌های رأی داده می‌شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس درخصوص کنش‌گری یکباره و غیر فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تروئیکای اروپایی با هدف تأثیرگذاری بر فضای انتخابات کشور اظهار داشت: پاسخ به این کنش‌گری‌ها توسط مردم پای صندوق‌های رای داده می‌شود.

به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس، روز چهارشنبه ۱۶ خرداد، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شد.

در این قطعنامه که با ۲۰ رای موافق، دو رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع تصویب شد، بدون اشاره به همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تهران خواسته شده تا برای حل و فصل مسائل ادعایی پادمانی «اقدامات ضروری و فوری» صورت دهد.

پیش‌تر از سوی مقامات ارشد کشور از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی و سرپرست وزارت امور خارجه هشدار‌های لازم درباره اقدام قاطع و شدید ایران در مقابل قطعنامه شورای حکام داده شده بود.

با این حال، در قطعنامه شتابزده و غیرسازنده تروئیکا ادعا شده است که در صورت عدم «همکاری لازم، کامل و بدون ابهام ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقیمانده» ممکن است از مدیرکل آژانس خواسته شود که یک «ارزیابی جامع و به روز شده در مورد احتمال حضور یا استفاده از مواد هسته‌ای اعلام نشده در ارتباط با مسائل باقی مانده گذشته و حال، در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بر اساس اطلاعات موجود ارائه کند.»

به دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ایران، امروز شرایط کشور پربحث‌تر از همیشه در جریان است و همزمان با آن به نظر می‌رسد تروئیکای اروپا و شورای حکام آژانس اکنون به دنبال بازیگری در انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند.

انتهای پیام/37

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید