پرورش باید مقدم بر آموزش باشد

برای عید غدیر روز شمار قرار دهیم


 حجت الاسلام و المسلمین «ناصر مظلوم» مسئول تعلیم و تربیت سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در جمع مربیان و اساتید صالحین ناحیه امام هادی (ع)  در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، با تاکید بر اینکه باید قدر ولایت فقیه را بدانیم و بستر آشنایی مردم با ارزش‌های اسلامی و فلسفه ولایت را از طریق اعیادی، چون عید غدیر که عید ولایت است را فراهم آوریم، اظهار داشت: عید غدیر عید اکمال دین است و نباید تنها یک رویداد ساده در تقویم باشد بلکه باید با برنامه ریزی صحیح بستری فراهم آوریم تا مردم و به ویژه نسل جوان بیش از پیش به حقیقت این عید بزرگ و فلسفه پیروی از ولایت پی ببرند و از آن در جهت تعالی زندگی خود بهره ببرند.

وی با توجه به در پیش بودن عید سعید غدیر افزود: ولایت مداری به عنوان راه سعادت بشر در عید غدیر مورد تاکید پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) قرار گرفته است و ایشان با انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشین شایسته خود، راه سعادت انسان‌ها و به ویژه مسلمانان را تا تشکیل حکومت امام الزمان (عج) را مشخص کرده اند.

وی با بیان اینکه چهار رکن در تشیع وجود دارد؛ ادامه داد: مبعث حضرت محمد (ص) به عنوان عید ابلاغ رسالت ترویج دین مبین اسلام به پیامبر اعظم (ص) رکن اول تشیع است، عید غدیر به عنوان عید ولایت رکن دوم تشیع است، عاشورا به عنوان روز جلوگیری از انحراف دین توسط امام حسین (ع) رکن سوم تشیع است و تشکیل حکومت عدل حضرت مهدی (عج) رکن چهارم تشیع است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به اهمیت نقش مبلغین عقیدتی سیاسی و مربیان صالحین، در تحقق جامعه اخلاق محور مهدوی، عنوان کرد: تربیت انسان‌های معتقد و پایبند به اصول دین مبین اسلام و ولایت یکی از مهمترین عوامل تحقق جامعه مهدوی است.

حجت الاسلام و المسلمین مظلوم با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان، تصریح کرد: دشمنان درصدد سست کردن اعتقادات مردم و به ویژه نسل جوان هستند و به همین سبب حلقه‌های صالحین می‌توانند نقش مهمی در روشنگری، بصیرت افزایی و‌جلوگیری از انحراف جامعه به عهده داشته باشند.

وی با بیان اینکه تزکیه بر تعلیم مقدم است و پرورش بر آموزش الویت دارد، بیان کرد: آموزش ما نباید جدا از پرورش باشد بلکه باید پرورش بر آن مقدم باشد و مبانی اسلامی و اخلاقی از سن کم در میان نسل جوان نهادینه شود.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه استان البرز با تاکید بر ارتباط موثر با نسل جوان، عنوان کرد: تربیت اخلاقی جامعه یکی از مهمترین الویت‌های جامعه ما است چرا که دشمنان با جدیت درصدد ترویج بی اخلاقی و بی عفتی هستند و امروز هر قدمی که در جهت تربیت اخلاقی جامعه برداشته شود مصداق جهاد است.

حجت الاسلام و المسلمین مظلوم با اشاره به اینکه جهاد تبیین مهمترین الویت فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: جهاد در جهت عفاف و حجاب و سلامت اخلاقی جامعه، یکی از مهمترین الویت‌های جامعه است که حلقه مربیان صاحین باید در آن پیشگام باشند و زمینه تحول اخلاقی جامعه را فراهم آورند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید