پوتین: عامل هتک حرمت قرآن در ولگوگراد روسیه مجازات می‌شود


پوتین: عامل هتک حرمت قرآن در ولگوگراد در مناطق مسلمان نشین روسیه مجازات می‌شود

رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بر مجازات عامل هتک حرمت قرآن کریم در ولگوگراد در غرب این کشور تأکید کرد و گفت: این فرد،‌ محکومیت خود را در منطقه مسلمان نشین روسیه سپری خواهد کرد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، خبرگزاری تاس شامگاه سه شنبه به نقل از ولادیمیر پوتین افزود:‌ که نه تنها رسیدگی به پرونده جنایی آتش زدن قرآن به بازپرسان چچنی منتقل شد، بلکه مجرم نیز برای اجرای حکم به مستعمره یکی از مناطق مسلمان نشین فرستاده خواهد شد.

حوالی اول خردادماه جاری بود که منابع خبری روس گزارش داده بودند: نیکیتا ژوراول به دلیل آتش زدن قرآن در نزدیکی مسجد کلیسای جامع در ولگوگراد بازداشت و به بازداشتگاهی در گروزنی پایتخت جمهوری مسلمان نشین چچن منتقل شد.

این منابع در ادامه از قول یک منبع انتظامی نوشتند:‌ فرد بازداشت شده به ظن سوزاندن قرآن در مقابل مسجدی در ولگوگراد اعتراف کرد که با سرویس امنیت اوکراین همکاری داشته است.

بنا بر این گزارش، کمیته تحقیق پرونده جنایی این فرد را در مورد توهین به احساسات مذهبی مسلمانان به دستور سرویس های ویژه اوکراین تشکیل داده است.

در این گزارش آمده است:‌ در ماده ۱۴۸ قانون جزایی فدراسیون روسیه، اقدامات علنی بیانگر بی احترامی آشکار به جامعه و ارتکاب به منظور توهین به احساسات مذهبی مؤمنان مصداق جرم شناخته شده است.

خبرگزاری تاس در ادامه نوشت:‌ بنا بر اعلام سرویس مطبوعاتی کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه،‌ ژوراول (عامل هتک حرمت قرآن کریم )، این اقدام را به دستور سرویس های ویژه اوکراین برای پاداش ۱۰ هزار روبل انجام داده است.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید