پژوهشگر رسانه: لزوم تقویت سواد رسانه‌ در جامعه/ دشمن به‌دنبال پیش‌داوری‌های منفی در مورد انقلاب اسلامی است

لزوم تقویت دانش ارتباطات مردم/ پیش‌داوری‌های منفی دشمنان در مورد انقلاب اسلامی


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدحسین زورق» استاد دانشگاه و پژوهشگر رسانه عصر امروز (شنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در حاشیه نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»؛ ویژۀ دستاورد‌های پنج ساله سازمان‌ها و ادارات کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امروز با دشمنانی مقابله می‌کنیم که در طول تاریخ‌ با پیامبر (ص)، امام علی (ع)، امام حسنین در جنگ و دشمنی بوده و باید با درک صحیح با آن‌ها مقابله کنیم.

زورق با بیان اینکه دشمنان در زمین شکست خوردند، اما در ذهن‌ها پیروز شدند، گفت: در دنیای جدید با توجه به پیشرفت‌ها مهم‌ترین جنگ، جنگ ذهنی و روانی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در عرصه جنگ نرم دشمن برای ما تهدید قوی محسوب می‌شود، گفت: توان داخلی ما برای مقابله با برنامه‌های دشمن از نظر تکنولوژی قوی است؛ اما در حوزه دانش ارتباطات ضعیف هستیم؛ امروز اگر انسان‌ها آگاه باشند، قطعا برنامه‌های دشمن تاثیرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی عملکرد رسانه‌های دشمن‌ را پیگیری می‌کردیم، گفت: رسانه‌های انگلیسی، رژیم صهیونیستی و آمریکا با اجرای برنامه‌های متفاوت به دنبال تاثیر بر افکار مردم‌ بودند.

زورق افزود: دشمن امروز در رسانه‌ها به‌دنبال پیش‌داوری منفی در خصوص موضوعات مختلف و تحت تاثیر قرار دادن جوانان است.

این استاد دانشگاه گفت: یکی از مراحل پیروزی انقلاب اسلامی آگاه‌سازی مردم نسبت به انقلاب اسلامی و از بین بردن پیش‌داوری‌ها بود؛ امروز دشمنان ما با سوء استفاده از آزادی جوانان ما را فریب می‌دهد.

انتهای پیام/ 241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید