پیش‌بینی تردد ۷۰ درصد زوار عتبات عالیات از مرز مهران در ایام اربعین حسینی

پیش‌بینی تردد بیش از ۶۵ درصد تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از ایلام، «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام، صبح امروز (دوشنبه) در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی استان، با تقدیر از دست‌اندرکاران گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: مردم عزیز ایران اسلامی در ایام ارتحال ملکوتی معمار بزرگ انقلاب اسلامی در سوگ نشستند و در برخی از کشور‌های جهان نیز شاهد همراهی با مردم ایران اسلامی در سوگ امام راحل بودیم.

وی افزود: شهدای مدافع سلامت با همه وجود در اقدام جهادی جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز به برکت هیمن اقدام جهادی، روز گذشته شاهد صفر شدن تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام بودیم که جا دارد خدا را شاکر باشیم و به همه مدافعان سلامت خسته نباشید بگوییم.

بهرام‌نیا با بیان اینکه اربعین امسال با اربعین سال‌های گذشته کاملا متفاوت است، گفت: این امر تکلیف ما را چندین برابر می‌کند؛ چراکه پیش‌بینی می‌شود بین ۴ تا ۵ میلیون زائر عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از سراسر کشور داشته باشیم که بین ۶۵ تا ۷۰ درصد این زوار از مرز مهران تردد خواهند کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران در برگشت زوار نیز در راستای مدیریت زمان مورد انتخاب زوار خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ درصد زوار اربعین حسینی از مرز مهران به کشور برگردند، ابراز داشت: اربعین حسینی آبروی نظام است و بایستی همه مدیران پای کار بوده و تکلیف دینی و شرعی و قانونی خود را در ایام اربعین حسینی سال جاری انجام دهند.

بهرام نیا با بیان اینکه زیرساخت‌های اربعین یک امر زنجیره‌ای است، افزود: هر کجا این زنجیره قطع شود، اربعین حسینی و زوار اربعین دچار مشکل می‌شود؛ بنابراین لازم است که در حوزه‌های راه و شهرسازی و راهدای و حمل و نقل جاده‌ای به‌صورت شبانه‌روزی حضور پیدا کرده و پیگیر مسائل مربوطه باشند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید