پیش از انقلاب، سفیر آمریکا، رئیس جمهور یمن بود

پیش از انقلاب، سفیر آمریکا، رئیس جمهور یمن بود


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالگرد انقلاب این کشور، سخنرانی کرد و این پیروزی را به مردم یمن تبریک گفت.

الحوثی با بیان اینکه انقلاب یمن، آینده ملت این کشور را از تباهی و نابودی نجات داد، گفت: انقلاب ۲۱ سپتامبر، از منظر دینی، اخلاقی و ملی، یک ضرورت بوده و هست و به سود ملت ماست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب یمن در زمان چنبره سیاست‌های آمریکا بر این کشور صورت گرفت، ادامه داد: این سیاست‌ها کشور ما را به سمت نابودی فراگیر می‌کشاند. مداخلات خارجی زیادی هم صورت گرفت تا از تحرکات مردمی در سال ۲۰۱۱ بهره‌بردای شود تا بتوانند سیطره خود را بر یمن تقویت کنند.

رهبر انصارالله با تأکید بر اینکه آمریکا در آغاز انقلاب یمن تلاش کرد از درگیری‌ها به سود خود استفاده کند، خاطر نشان کرد: ابتکار عمل [کشور‌های عربی حاشیه]خلیج [فارس]هم ساخته و پرداخته آمریکا بود و در آن زمان، سفیر آمریکا ناظر بر آن بود.

الحوثی با بیان اینکه پیش از انقلاب، سفیر آمریکا، رئیس جمهور یمن بود، گفت: آمریکایی‌ها برای مصادره استقلال ملت ما و تسلط غیر مستقیم و بدون جنگ بر کشور ما تلاش کردند. طرح آمریکا نیز با تکیه بر افزایش شکاف سیاسی، در راستای تجزیه داخلی کشور ما بود.

تجزیه یمن، کلید اشغال کامل آن توسط آمریکا بود

وی در ادامه به تلاش‌های آمریکا برای افزایش شکاف و اختلاف در جامعه یمن پرداخت و گفت: سیاست تجزیه، مقدمه‌ای برای تسلط آمریکا بود و فرآیند اشغالگری کامل را تسهیل می‌کرد. در آن زمان، نبود امنیت تقریبا در همه کشور حکمفرما بود، حتی برای کارکنان رسمی و سرویس‌های امنیتی.

این مقام یمنی با اشاره به اینکه پیش انقلاب، روند ترور، انفجار و گسترش تکفیری‌ها در همه استان‌های یمن، رو به افزایش بود، عنوان کرد: پیش از انقلاب و در سایه وجود حکومت وابسته به آمریکا، وضعیت اقتصادی به سمت قحطی در حرکت بود. این حکومت، تحت حمایت خارجی قرار داشت و همه درآمد‌های نفتی و گمرکی را هم دریافت می‌کرد؛ لذا هیچ توجیهی برای فروپاشی اقتصادی یمن وجود نداشت.

الحوثی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در تلاش بودند که اعتقادات ارتش یمن را هم از بین ببرند و توانمندی‌های هوایی و پدافندی ارتش را هم هدف قرار دادند، گفت: توانمندی‌های موشکی یمن هم هدف آمریکا قرار گرفت. آمریکایی‌ها پیش از انقلاب، سفارتشان را به مقری برای مدیریت تمامی اقدامات خرابکارانه بدل کرده بودند.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید