نماد سایت مجاهدت

پیوند عاشقانه زیر پرچم شهدا/ ۲ هزار جوان مازندرانی راهی خانه بخت شدند+ فیلم

پیوند عاشقانه زیر پرچم شهدا/ ۲ هزار جوان مازندرانی راهی خانه بخت شدند+ فیلم


گروه استان‌های دفاع‌پرس_«حدیثه صالحی»؛ همزمان با هفتمین روز از هفته دفاع مقدس و در طلیعه دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران در جمعه‌ای که بوی عشق و انتظار در فضای روحانی و شهدایی شهر و دیار همیشه سبز و سرخ مازندران پراکنده هست؛ و در فضای سرشار از عشق و صمیمت، شادی و سرور و لبخند‌های ماندگار و در سایه‌سار نام و یاد شهدای دیار علویان خط شکن، دو هزار حوان مازندرانی در مراسمی باشکوه که در سالن ورزشی شهید سلیمانی روستای ماهفروجک ساری برگزار شد، زندگی مشترکشان را جشن گرفتند.

این برنامه که یکی از اجلاسیه‌هایی هست که همزمان با دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران با هدف ازدواج آسان و ترویج سبک و سیره شهدایی در جامعه برگزار شد، با بخش‌های متنوع و شاد همراه بود.

این مراسم که به صورت زنده از شبکه تبرستان پخش شد، با اجرای «نیما کرمی» و «زینب زارع»، اجرای سرود، نقالی، موسیقی محلی مازندرانی، مراسم عقد، نمایش شاد، مولودی خوانی، توزیع کیک ۳۰۰ کیلویی و… همراه بود.

در این اجلاسیه هزار زوج جوان با تبرک گرفتن از نام شهدا و قهرمانان وطن زندگی مشترک خود را در فضایی شاد و مفرح و بانشاط آغاز کردند. ورود باشکوه عروس و دامادها همراه با اجرای موسیقی و نورافشاری و شاباش‌های محلی آغازی زیبا از یک مراسم عاشقانه را به نمایش گذاشت.

کد ویدیو

پس از آن قرائت قرآن توسط یکی از دامادها و خوانش ترجمه آن توسط عروس‌خانم در ابتدای این مراسم حکایت یک جشن با سرور و با معنویت را می‌داد.

اجرای سرود دختران سرزمینم که با پوشش چادر سفید در قامت یک بانوی تراز انقلاب روز جایگاه حاضر شدند، و خوانش اشعاری با طعم عشق و عاطفه و آمیخته با آموزه‌های دینی و انقلابی بیان عظمت و اقتدار وطنم را در سایه‌سار نام امام زمان (عج) و شهدا به نمایش گذاشت.

کد ویدیو

 «اکبر رستگار» خواننده محلی یکی از مهمانانی بود که در همان آغازین لحظات برنامه در جایگاه حضور یافت و به اجرا پرداخت و فضا را به اشعار محلی مازندرانی شاد و تلطیف کرد.

کد ویدیو

«سعید عزیزی» کارشناس سبک زندگی در سخنانی به روش‌های تربیتی و رفتاری زوج‌های جوان در خانواده و مسئولیت‌پذیری پرداخت و بر سبک زندگی شهدایی و تأثیرپذیری از آن تأکید کرد.

عزیزی به سبک و سیره شهدا در همسرداری و تربیت فرزندان اشاره و با بیان اینکه رزمندگان با وجود سختی‌های حضور در جبهه به همسرانشان کمک می‌کردند، تصریح کرد: شهدا چندین سال زحمت کشیدند و به مقام شهادت رسیدند.

به گفته عزیزی، شهادت یک مقام هست و باید زحمت بکشی تا شهادت را بدهند؛ شهادت را به هر کسی نمی‌دهند.

کد ویدیو

 اجرای نقالی با هنرنمایی هنرمند مازندرانی یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود که بر شور و هیجان این آئین افزود.

کد ویدیو

حضور «احمد حسینیان» و «زینب سوادکوهی» زوج جانباز نخاعی از سال‌های دفاع مقدس که نماد ایثار و عشق هستند نیز یکی از بخش‌هایی بوده که مورد توجه قرار گرفته هست.

«زینب سوادکوهی» در سخنان خود با بیان اینکه همیشه عشق رفتن به جبهه‌ها را داشتم و این امر برایم محقق نشد، گفت: نیت کردم که اگر شده بتوانم به طریق دیگری خدمت کنم و تصمیم گرفتم که با یک جانباز قطع نخاعی ازدواج گرفتم و خواسته خودم بود و تصمیم قلبی خودم بود که به این نتیجه رسیدم که می‌توانم این کار را انجام بدهم.

وی با اشاره به سختی‌های زندگی با یک جانباز نخاعی گفت: حال همسرم شاید دو روز خوب باشد و بقیه ابام خوب نباشد، اما من سعی کردم با صبر و شکیبایی شرایط را بگذرانم و از خدا می‌خواهم هم همسرم  و هم خدا از من راضی باشد.

کد ویدیو

«احمد حسینیان» جانباز قطع نخاعی نیز با بیان اینکه پس از جانبازی، خداوند این بانو را سر راه من قرار داد، گفت: زنده ماندن خودم را مدیون این او هستم.

وی به زوج‌های حاضر در مراسم توصیه کرد در زندگی به گذشت و ایثار و رزق حلال که وصیت شهداست توجه داشته باشند.

کد ویدیو

همچنین حضور دو نوعروس از کشور‌های میانمار و روسیه که با دو جوان مازندرانی پیوند مشترک بسته‌اند و به واسطه این ازدواج مسلمان شده‌اند، به زیبایی‌های این مراسم افزود.

 در ادامه نیز اجرای مراسم عقد «سید فاطمه غضنفری» و «امیرحسین شعبانی» با حضور مادر شهید «احمد صالحی» و زیر پرچم شهدا لحظات شادی بر فضای حاکم بر ورزشگاه شهید سلیمانی روستای «ماهفروجک» ایجاد کرد. 

کد ویدیو

«عمه زیور» هنرمند سیمای تبرستان نیز با اجرای هنرمندانه‌اش لبخند شادی را بر لب‌های حاضرین و کسانی که در منازل به صورت مستقیم این برنامه را دنبال می‌کردند، نشاند. همچنین مولودی‌خوانی در ادامه توسط یکی از مداحان اهل بیت (ع) اجرا شد.

کد ویدیو

برش کیک ۳۰۰ کیلویی و توزیع در بین میهمانان بخش پایانی این مراسم بود.

به گفته «فرشته پازوکی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران این مراسم با الگوگیری از سبک زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) برگزار شده هست که توزیع هزار سری جهیزیه نیز انجام خواهد شد.

وی اذعان داست: اجلاسیه «آتش و عشق» یکی از اجلاسیه‌های دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران هست که همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام ربیع الاول در سالن ورزشی ماهفروجک ساری برگزار شد.

این مراسم که به همت سپاه کربلا و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و مساعدت خیرین برگزار شد، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، «فرشته پازوکی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، «میثم معافی» مدیرکل کمیته امداد مازندران، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی و انتظامی حضور داشتند.

در پایان باید دست مریزاد و خداقوت گفت به همه کسانی که برای برگزاری این مراسم تلاش و مجاهدت فراوان داشتند تا جوانان این خطه از سرزمین پاک زیر پرچم شهدا و در سایه‌ساز نام قهرمان شهید راهی خانه بخت شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل