کتاب «دوباره فردوس» رونمایی شد

کتاب «دوباره فردوس» حاوی خاطرات رهبری معظم انقلاب رونمایی شد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران از کتاب «دوباره فردوس» با حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور، سردار «سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار «زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مصلای امام خمینی(ره) فردوس رونمایی شد.

سیزدهم شهریور ۱۳۴۷ زمانی که شهرستان فردوس در خراسان زلزله هفت ریشتری را تجربه کرد و ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی به اتفاق گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و در قالب یک گروه جهادی به خدمت به مردم پرداختند.

ایشان در آن زمان یک طلبه ۲۹ ساله بودند و به صورت خودجوش و جهادی با وجود رژیم وقت گروه‌های مختلفی را جهت کمک به شهر فردوس آوردند و تمامی ظرفیت‌های کمکی را به کار می‌گیرند و این موضوع سبب ترس دشمن شده بود.

ایشان حدود ۲ماه در این شهر حضور یافته و ضمن جمع‌آوری کمک‌های مختلف مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان دادند که همراهی و همدردی رهبر معظم انقلاب روحانی جوان آن روزها، مرهمی بر آلام زلزله‌زدگان فردوس شده بود.

این کتاب به قلم «سید علیرضا مهرداد» برای اولین‌بار خاطرات و اسناد منتشر نشده از رهبر انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید