کشور‌های منطقه خواهان افزایش ارتباط با ایران هستند

کشور‌های منطقه خواهان افزایش ارتباط با ایران هستند


به گزارش مجاهدت از گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به درخواست عربستان برای تغییر سطح مذاکرات با ایران از امنیتی به سیاسی و علنی با وجود سفر اخیر بایدن به این کشور، اظهار داشت: قرار بود در سفر بایدن به منطقه غرب آسیا، ائتلاف عربی-عبری علیه جبهه مقاومت از جمله ایران تشکیل شود، از قبل هم بیان شده بود که این حضور و آمدن رئیس جمهور آمریکا به سطح منطقه و انجام هرگونه توافقی با شکست مواجه خواهد شد چرا که امروز آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیایی به بن بست سیاسی و امنیتی خورده اند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته دیگر این است که جنگ‌های نیابتی که آمریکا علیه جبهه مقاومت در سطح منطقه راه اندازی کرده به جایی نرسیده است به نحوی که در سوریه و لبنان با شکست مواجه شد و در یمن با مشکلات جدی تری رو به رو است. همچنین کشور‌های منطقه متوجه شده اند آمریکا نمی‌تواند پشتیبان قوی در بحران‌ها برای آن‌ها باشد. یقینا وقتی منافع آمریکا ایجاب کند که پشت کشور‌ها را خالی کند، واشنگتن این کار را خواهد کرد، زیرا به دنبال این نیستند در جایی که سود سرشار نداشته هزینه‌ای برای مردم و کشور‌های دیگر بدهد.

وی با اشاره به معرفی سفیر از سوی امارات و کویت به ایران و افزایش ارتباط از کاردار به سفیر با این دو کشور اظهار داشت: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی بی ثبات و ناپایدار است و کشور‌هایی که در منطقه غرب آسیا قرار دارند در صورتی که با این رژیم ائتلاف کنند آبرویشان در مقابل ملت هایشان می‌رود این ائتلاف هرگز موفق نخواهد بود و حتی ایجاد نمی‌شود و بسیاری از کشور‌های عربی به دنبال آن هستند با جمهوری اسلامی گفتگو و تبادلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند.

نماینده مجلس تاکید کرد: امروز عربستان به عنوان بازیگر در سطح منطقه غرب آسیا به این نتیجه رسیده است که با مقابله با جبهه مقاومت راه به جایی نخواهد بود و در مقابل جبهه مقاومت به خصوص انصارالله یمن ضعیف است و متوجه شده که ایران به عنوان لنگرگاه از ثبات و پایداری برخوردار است، در مناقشات منطقه‌ای به نفع ملت‌ها گام برداشته و ایران قابل انکا است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با بیان اینکه روند افزایش ارتباط با ایران ادامه پیدا خواهد و دیگران هم درخواست برقراری ارتباط و گفتگو با جمهوری اسلامی را خواهند داشت، گفت: قطعا در آینده با مشارکت کشور‌ها و دولت‌های منطقه بدون نیاز به کشور‌های فرامنطقه‌ای مسائل منطقه را در داخل حل کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید