کم کاری‌هایی برای ‌زنده نگاه داشتن یاد شهدا داشته‌‌ایم


کم کاری هایی را در زنده نگاه داشتن یاد شهدای والامقام کرده ایم

«یعقوب دبیری نژاد» عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: امروز با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس وظیفه شوراهای اسلامی و شهرداری‌های سراسر کشور این است که یاد و خاطره شهدای والامقام جنگ تحمیلی را زنده نگاه دارند.

وی ادامه داد: به عنوان عضوی از شورای شهر بندرعباس این اعتقاد را دارم که شاید در طی این مدت کم کاری‌هایی را در زنده نگاه داشتن یاد شهدای والامقام کرده باشیم، چرا که حضرت امام خمینی می‌فرمایند جامعه‌ای که شهادت برای آن سعادت باشد حتما جامعه پیروزی خواهد بود.

دبیری نژاد تصریح کرد: شاهدیم در تمام کشورهای همسایه و خاورمیانه رژیم آمریکا و نظام‌های سلطه‌گر، پایگاه‌های نظامی را مستقر کردند و اکثراً بعنوان مستعمره های نظامی به این کشورها نگاه می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تنها کشوری که می تواند امروز با اقتدار ادعای استقلال داشته باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این قول را به همه رزمندگان و خانواده های معظم شهدا خواهیم داد که تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم یاد و خاطره این عزیزان را در سراسر کوچه و خیابان و معابر شهر بندرعباس زنده نگه داریم.

نقش رسانه در دفاع مقدس

این مسئول با اشاره به نقش رسانه در دفاع مقدس، اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس، شاهد بودیم که دشمن از حربه‌های مختلفی برای تضعیف روحیه رزمندگان اسلام استفاده می‌کرد، از جمله پخش شایعات و همچنین اشاعه دروغ‌هایی در خصوص اخبار جبهه و جنگ.

وی ادامه داد: این رسانه‌های داخلی و مطبوعات آن زمان بودند که با انتشار اخبار صحیح، وقایع جنگ و عملیات‌های دفاع مقدس را به درستی به جامعه منتقل می‌کردند تا سبب خلل در تضعیف روحیه رزمندگان اسلام نشود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: امروز با گذشت سه دهه از پایان جنگ تحمیلی این وظیفه را بعنوان اصحاب رسانه و خانواده جامعه رسانه‌ای کشور داریم، تا بتوانیم کما فی السابق آنچه که در جنگ اتفاق افتاد و آنچه که از ایثارگری‌ها و از جان گذشتگی‌ها عزیزانمان در جنگ بود، به درستی به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی بیان داشت: این وظیفه را داریم چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در جهاد تبیین، به این اصل و موضوع اشاره دارند، امید است بتوانیم وقایع تاریخی کشور و آنچه که بر تاریخ این کشور گذشته است را به درستی به جامعه حال حاضر و نسل‌های بعد منتقل کنیم.

دبیری‌نژاد گفت: این افتخار را دارم که هم فرزند جانباز هستم و هم اسمی را که بر روی من گذاشتند نام شهیدی که عموی بنده است که پیش از به دنیا آمدن من به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این یک وظیفه‌ای را بر دوش بنده می‌گذارد که بتوانم آن راه و منش او را ادامه دهم، نام این شهید را همیشه به نیکی و بلندآوازه نگه دارم.

بی‌انصافی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران با طعنه زدن

این فرزند جانباز ادامه داد: برخی‌ها در کف جامعه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران با حرف‌ها و طعنه‌ها از امتیازات جانبازان و رزمندگان و خانواده‌های شهدا می گویند‌ که به نظرم این نوعی ظلم و بی‌انصافی است.

وی ‌خاطرنشان کرد: شاهدیم در کشورهای اروپایی، آنهایی که حتی قائل به ارزش های معنوی نیستند، پس از گذشت سالها از جنگ جهانی دوم هنوز به صورت دائم همایش‌هایی را برگزار می‌کنند و یاد کهنه سربازانشان را زنده نگاه می‌دارند.

کد ویدیو

 
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید