کنفرانس «هوشمند مصنوعی» اسفند ماه در اصفهان برگزار می‌شود

کنفرانس «هوشمند مصنوعی» اسفند ماه در اصفهان برگزار می‌شود


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «حمید علینقیان‌پور» فرمانده انتظامی استان اصفهان در دیدار با آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در گزارشی از اقدامات این مجموعه در شش ماه ابتدای سال جاری، اظهار داشت: امسال هفته نیرویی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند و مردم قانون مدار» نامگذاری شده و این نامگذاری با توجه به ضرورت هوشمندسازی فعالیت های انتظامی بوده هست. 

وی افزود: اکنون جرائم و مجرمین به سمت فضای مجازی روی آورده اند و باید بیشتر جرائم را از طریق فضای هوشمند و سایبری پیگیری کنیم، لذا نهضتی تحت عنوان هوشمندسازی پلیس در فراجا اتفاق افتاده و یکی از پیشگامان این نهضت استان اصفهان هست. 

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: بر همین اساس کنفرانسی تحت عنوان کنفرانس دوسالانه هوشمند مصنوعی در نیروی انتظامی تعریف کردیم که در اسفند ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان به صورت ملی برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اجرای طرح های مبتکرانه توسط نیروی انتظامی اصفهان گفت: در دو سال گذشته با توجه به بحران های اجتماعی و امنیتی چند طرح در همین زمینه در استان اصفهان تعریف کردیم و بخشی از این طرح ها نیز کشوری شد. 

سردار علینقیان پور اضافه کرد: یکی از این طرح ها، طرح “ذوالفقار” بود که بر اساس این طرح همه کارکنان ستاد صف و مرتبطین مردمی با پلیس را تحت آموزش های واحد در بحث بحران ها قرار دادیم. 

وی خاطر نشان کرد: طرح دیگری که در استان اصفهان رقم خورد طرح “امنیت محله محور” بود که بر اساس آن اختیاراتی به روسای کلانتری ها و پاسگاه ها دادیم تا صورت اسامی اراذل و اوباش محله و سابقه داران را داشته باشند و در کنار آن منتفذین و معتمدین محله، اساتید دانشگاه و بازاریان خاص را شناسایی کرده تا به صورت مداوم با این افراد جلساتی داشته باشیم. 

وی افزود: طرح دیگری که اجرا شد نصب پابند برای سارقان حرفه ای بود که کلیه ترددهای فرد قابل کنترل بوده و اصفهان در این باره پیشتاز هست و تاکنون بیش از 300 عدد پابند برای سارقان استفاده شده هست. 

فرمانده انتظامی استان بازخورد و نتایج اجرای این طرح را مثبت بیان کرد و گفت: ظرف مدت دو ماه گذشته 10 الی 15 درصد آمار سرقت کاهش یافته هست و اگر سرقتی در منطقه ای رخ دهد این سارقان بررسی می شوند.

وی اضافه کرد: در زمینه قاچاق ارز و کالا افزایش 67 درصدی کشفیات و افزایش کشف قاچاقچیان مواد مخدر و برخورد با خورده فروشان را داشتیم. 

سردار علینقیان‌پور یادآور شد: مرکز فوریت های پلیسی در شش ماهه اول سال بیش از 2 میلیون و 500 هزار تماس را ثبت کرده که بیشتر آنها منجر به انجام ماموریت های خاص نیروی انتظامی شده هست. 

وی از افزایش آمار تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته و در مقابل کاهش تصادفات منجر به فوت به میزان 27 درصد خبر داد و عنوان کرد: ارائه مشاوره رایگان به مردم در خصوص موضوعات پلیسی و آسیب های اجتماعی نیز در شش ماهه اول 38 هزار و 417 مورد بوده هست.  

انتهای پیام/

 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید