کودتا، ترور و تحریم محصول حقوق بشر آمریکایی!

کودتا، ترور و تحریم محصول حقوق بشر آمریکایی!


گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ «ارزش‌های انسانی در آمریکا لگدمال شده است؛ تبعیض، اختلاف، نژادپرستی، لگدمال کردن حقوق بشر. «مرگ بر آمریکا» که شما فریاد می‌زنید، اینکه [امام] گفتند «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید»، یعنی مرگ بر این چیزها. این فقط یک بخش از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۵ در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان پیرامون حقوق بشر آمریکایی است.

اظهارات و واکنش‌های معظم له پیرامون حقوق بشر آمریکایی، فرصتی را برای اندیشمندان، کارشناسان و تحلیلگران عرصه سیاست فراهم می‌کند تا بار دیگر درباره نقض آشکار حقوق بشر توسط قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا صحبت شود و واقعیت آن برای افکار عمومی روشن شود.

فهرست جنایت‌های آمریکا علیه کشور‌های جهان طولانی و از حوصله مخاطب خارج است بنابراین ما در این یادداشت فقط به دشمنی و جنایت آمریکا علیه کشورمان پرداختیم تا چهره واقعی دولتمردان تروریست و جنایتکار این کشور بار دیگر برای همگان مشخص شود.

کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، جاسوسی علیه جمهوری اسلامی از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا ۱۳ آبان ۱۳۵۸ در سفارت آمریکا در ایران، حمله نظامی به طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹، طراحی و سازماندهی کودتای نوژه در تیر ۱۳۵۹، تحریک صدام برای تحمیل جنگی هشت ساله علیه ایران از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹؛ آمریکا و حامیانش بیش از ۶۰ میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند، این کشور همچنین در طول جنگ از طریق هواپیما‌های آواکس و ماهواره‌های فضایی به عراق اطلاعات می‌داد.

همچنین حمله به سکو‌های نفتی ایران در سال ۱۳۶۶، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۱۳۶۷ و به شهادت رساندن بیش از ۳۰۰ نفر، فشار بر اتحادیه اروپا و ژاپن برای قطع روابط اقتصادی با ایران در سال ۱۳۷۵، تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۷، حمایت جدی از فتنه‌گران در سال‌های ۱۳۷۸، ۱۳۸۸، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸، حمایت از منافقین در به شهادت رساندن ۱۷۰۰۰ انسان بی‌گناه، از جمله شهید کردن ۷۲ نفر از مسؤولان کشورمان به همراه شهید آیت الله بهشتی در ۷ تیر ۱۳۶۰همچنین این کشور در سال ۲۰۱۲ گروه تروریستی منافقین را از لیست سیاه خارج کرد.

آمریکا در اردیبهشت ۱۳۹۷ تحریم دارویی بیماران خاص را علیه ایران اجرایی کرد که بیش از هزار بیمار دچار مرگ تدریجی شدند از جمله بیماری ای‌بی (پروانه‌ای)، راه اندازی رادیو فردا، رادیو زمانه، و شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی برای براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران و اوج این حرکت ددمنشانه و ضد حقوق بشری به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده جبهه مقاومت، به دستور مستقیم ترامپ رئیس جمهور تروریست وقت آمریکا در سال ۱۳۹۸ بود.

البته این دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد و در سال‌های ۱۴۰۱ و تا به امروز با هدایت و راه‌اندازی اغتشاشات در تهران و شهر‌های مختلف ایران به بهانه مرگ یک فرد (مهسا امینی) آتش فتنه را شعله‌ورتر کردند تا به آرزوی دیرینه خود برسند.

ایالات متحده آمریکا با همه این ظلم‌ها به ملت‌های جهان، علی‌الخصوص جمهوری اسلامی ایران همچنان مدعی حمایت از حقوق بشر است!! بنابراین بر همه صاحب‌منصبان و رسانه‌های جهان مخصوصا ملت‌های ستم دیده واجب است درباره جنایات آمریکا اطلاع‌رسانی کنند.

کشوری که خود را حافظ و مجری حقوق بشر می‌داند اما خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است! به رغم شعارهای عوام‌پسندانه، رد پای آمریکا در همه جنگ‌های مختلف دنیا دیده می‌شود و همواره در همه درگیری‌های دنیا طرفدار جنایتکاران است.

نقش آشکار و پنهان این شیطان بزرگ در کودتا علیه دولت‌های آزادی‌خواه و آزادی‌بخش است و چون می‌دانند که انقلاب اسلامی الگوی مردم آزاده در سراسر جهان است، پیوسته برای مخدوش کردن چهره ایران تلاش می‌کنند.

بنابراین مسئولان مرتبط با این موضوع به همراه مسئولان سایر کشورهایی که مورد تجاوز این کشور جنایتکار قرار گرفتند باید با آشکار کردن حقوق بشر آمریکایی یک جریان جهانی بسازند؛ تا هرچه سریعتر به افول آمریکا نزدیک شویم.

یکی از الزامات در گام دوم انقلاب هم که رهبری به آن اشاره کردند  توجه به ساختن نسلی است که نسبت به مسائل کشور بصیرت و آگاهی داشته باشد؛ اگر حقوق بشر آمریکایی برای جوان دهه هشتادی و نودی به درستی تبیین شود می‌توان به آینده‌ای امیدوار بود که دیگر جوانان ما و مردم ستم دیده جهان آمریکا را کعبه آمال خود تصور نکنند.

در این شرایط رسانه‌ها، نخبگان و جوامع فرهنگی همت و تلاششان باید دوچندان شود تا تعریف درستی از این  پدیده را ارائه کنند در غیر این صورت دشمنان واقعیات را وارونه  کرده و سپس تحریف می‌کنند.

انتهای پیام/341

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید