گرامیداشت آیت‌الله «ادیب لاری» در شاهچراغ برگزار شد

گرامیداشت آیت‌الله «ادیب لاری» در شاهچراغ برگزار شد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس، مراسم گرامیداشت آیت‌الله «نعمت‌الله ادیب لاری» به مناسبت هشتمین سالگرد ارتحال این عالِم ربانی، با حضور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، زائران و مجاوران حرم مطهر، در شبستان امام خمینی (ره) واقع در شاهچراغ برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیخ «علیرضا حدائق» به ایراد سخن پرداخت و حاج «سعید خائف پناه» ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه سرایی کرد.

مرحوم آیت‌الله ادیب لاری از علمای برجسته استان فارس و از شخصیت‌های برجسته علمی بود که در سال ۱۳۱۱ شمسی در لارستان متولد شد و آغاز دوران طلبگی‌اش نیز در این شهرستان بود و سپس به شیراز آمد و در محضر آیت‌الله‌ حاج شیخ ابوالحسن حدائق و مرحوم آیت‌الله‌العظمی شیرازی کسب فیض کرد.

این عالم وارسته سپس به قم هجرت کرد و در دوران طولانی که در قم مشغول به تحصیل بود در محضر امام خمینی (ره) و آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و حاج میرزا هاشمی آملی کسب فیض و مدارس عالی علمیه را تحصیل کرد.

وی از مدرسان برجسته حوزه علمیه بود که بیش از ۴۰ سال سابقه تدریس دروس در حوزه‌های علمیه شیراز و استان فارس داشت که تألیفات متعددی از وی منتشر شده است.

آیت‌الله ادیب لاری در عرصه تبلیغ و ترویج از مبلغان برجسته بود و در سنگر ۴۰ ساله خود یعنی مسجدالرجاء شیراز، در طول هفته کلاس‌های تفسیر قرآن و جلسات اخلاق برگزار می‌کرد و از مؤسسان جامعه روحانیت شیراز قبل از انقلاب بود.

سرانجام این عالم وارسته، مرحوم آیت‌الله ادیب لاری، ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ بر اثر ایست قلبی، به لقاء الله پیوست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید