گرامیداشت مناسبت‌های دینی و مذهبی مقابله با توطئه‌های دشمن است

گرامی داشت مناسبت های دینی و مذهبی مقابله با توطئه های دشمنان است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «احمد یغمایی» مدیر حوزه علمیه ولیعصر تبریز، روز جمعه در جشن عید غدیر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در برهه‌ای دشمن سعی کرد با برگزاری عزاداری‌های ماه محرم، قبل از فرا رسیدن آن و همزمان با عید غدیر، این واقعه مهم را تحت تاثیر قرار داده و آن را کمرنگ کند که ناکام ماند.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر خم بیانگر اهمیت ولایت در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: اهمیت این واقعه مهم تاریخی باید با برگزاری جشن ها و برنامه های متنوع در جامعه اسلامی برای نسل های آینده تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه ولیعصر تبریز گفت: در قرآن کریم آیاتی در شان امام علی (ع) وجود دارد که یکی از آنها آیه ۵۵ سوره مائده است و برای اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) را زیر سوال ببرند به این آیه چند ایراد وارد کرده اند که مرحوم محقق اردبیلی هم اشکالات وارد به این آیه و هم پاسخ های آنان را در کتاب طریقت الشیعه آورده است.

حجت‌الاسلام یغمایی، با اشاره به آیات مختلف در خصوص امام علی (ع) در قران کریم، ادامه داد: نزول این آیات نشان از اهمیت واقعه غدیر خم و ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) بعد از حضرت محمد (ص) است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید