گردهمایی نخبگان وظیفه ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در قم

گردهمایی نخبگان وظیفه ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در قم


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از قم، دومین گردهمایی نخبگان وظیفه ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور، به مدت یک روز در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در این گردهمایی با اشاره به اهمیت حضور نخبگان در جامعه بخصوص در جمع نیرو‌های مسلح اظهار داشت: با مطالعه در تاریخ دفاع مقدس در می‌یابیم که بسیاری از عملیات‌ها و تصمیم سازی‌ها حاصل حضور نخبگان نظامی بوده است.

در ادامه، سرهنگ علیرضا قنبری معاون نیروی انسانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در سخنانی فرآیند جذب نخبگان وظیفه و ماموریت‌های تحقیقاتی و پژوهشی آنان را برشمرد و به سوالات مربوطه پاسخ داد.

همچنین سرهنگ «حمید حیدری» رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: نخبگان وظیفه افرادی هستند که نخبگی آن‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان احراز شده و بر اساس مصوبه قانونی، پس از گذراندن دوره آموزشی، در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور به گذراندن پروژه‌های جایگزین خدمت مشغول هستند.

وی افزود: پروژه‌های جایگزین خدمت در همه زمینه‌ها از جمله ترجمه کتاب، طراحی معماری موزه، کار‌های پژوهشی، تولیدی و سایر پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی در دستگاه‌های نظامی و انتظامی تعریف می‌شود و در این مدت، نخبه وظیفه جزو کادر محسوب می‌شود.

حیدری یادآور شد: اولین گردهمایی نخبگان وظیفه در اسفندماه سال قبل در تهران برگزار شد و پس از قم، شاهد برگزاری دو گردهمایی دیگر در ماه‌های آبان و اسفند سال جاری خواهیم بود.

لازم به ذکر است: نخبگان وظیفه پس ازیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و حضور در مهمانسرای آن حضرت، از موزه آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید