گروگان‌گیری هنر، ثمری جز آسیب به معیشت هنرمندان ندارد

گروگان‌گیری هنر، ثمری جز آسیب به معیشت هنرمندان ندارد


به گزارش مجاهدت از گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور «سید محمد هاشمی» معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این برنامه ضمن تکریم سید قاسم ناظمی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی مبین به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

سید محمد هاشمی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: اولا ما قدردان زحمات جناب آقای ناظمی که شخصیتی ادیب، مدیر، محبوب و برآمده از جریان جبهه فرهنگی انقلاب در استان بودند هستیم و جابجایی ایشان هم البته، برای قبول مسئولیت مهم‌تر در عرصه فرهنگی کشور بوده است. همچنین معارفه می‌کنیم برادری جوان، خوش نام، پرتوان، هنرمند و برآمده از جبهه فرهنگی انقلاب استان آذربایجان شرقی، جناب آقای بلاغی مبین را به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برای ایشان، آرزوی توفیق داریم.

معاون وزیر ارشاد در ادامه با تشکر از استاندار و نماینده محترم، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از نماینده محترم، ولی فقیه در استان کمال تشکر را دارم. آیت الله آل هاشم شخصیتی محبوب، مدیر و دارای وسعت نظر و نگاه پدرانه هستند که امروز حکمرانی کشور به امثال ایشان بسیار نیازمند است.

سید محمد هاشمی با اشاره به مسئله تمرکز زدایی از مرکز گفت: مسئله تمرکز زدایی از مرکز و واسپاری بیش از پیش امور به استان‌ها به عنوان صف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئله اصلی ما در ستاد وزارتخانه است. تمام تلاش ما بر این است که تصمیمات ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مدار تصمیمات استانی حرکت کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان برخی از سخنرانان جلسه افزود: در اینجا از مکتب فرهنگی تبریز صحبت شد و اشاره شد که باید در تصمیم گیری‌های فرهنگی، در جهت تحقق این مکتب گام برداریم. مکتب تبریز دارای سنت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است که اصالت تبریزی دارد. اگر بنا باشد این مکتب به سرمنزل مقصود برسد باید به مقدمات و ملزومات آن از جمله مسئله بودجه توجه کنیم. گرچه اعتبارات خوبی از محل جدول ۱۷، فصل دوم و فصل پنجم در نسبت به سایر استان‌ها وارد استان آذربایجان شرقی شده است، اما این میزان کافی نبوده و نیاز به تلاش دوجانبه از سوی ما در ستاد وزارتخانه و همچنین مسئولان مربوطه استانی در جهت افزایش بودجه فرهنگی استان دارد.

معاون وزیر ارشاد در ادامه خطاب به مدیر کل جدید و با تاکید بر بند‌های حکم انتصاب ایشان گفت: مسئله تبریز و آذربایجان شرقی از آن جهت که رفعت آسمان این استان در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین، همواره کم نظیر بوده بسیار مهم است. باید تمام ظرفیت‌های استانی را در جهت ایجاد سنت‌های حسنه فرهنگی بسیج کنید. سنت‌های حسنه فرهنگی به معنای کار‌های ماندگار و اساسی است که با کار‌های معمول و امور نمایشی تفاوت جدی دارد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر مسئله کادرسازی ادامه داد: یکی از سنت‌های حسنه جاری در حوزه فرهنگ و هنر، مسئله کادر یابی و کادر سازی سرمایه‌های انسانی در حوزه‌های مختلف فرهنگ، هنر، رسانه و دین با رویکرد انقلابی و ارزشی است.

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به تعداد کثیر فعالان فرهنگی در کشور گفت: با نگاهی به اسناد ثبت شده در صندوق اعتباری هنر، قریب به ۱۰۰ هزار نفر فعال فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی ثبت شده در صندوق اعتباری هنر در کشور داریم که توجه به تعالی، توانمندسازی، عزت و اقتصاد فرهنگ و هنر آنان از وظایف اصلی ما است.

سید محمد هاشمی در ادامه با اشاره به سخنان مسئول انجمن موسیقی استان مبنی بر مشکلات معیشتی هنرمندان افزود: از میان حدود ۱۰۰ هزار نفر فعال فرهنگی عزتمند، نباید مواضع هنجارشکنانه چند ده نفر، ما را از انصاف و عدالت دور کند و از وظیفه خود نسبت به جامعه فرهنگی و هنری غافل نماید. من کاری به آن تعداد قلیل دیکتاتور خوش پوش ندارم که هنر را برای اغراض و امیال سیاسی خود گروگان گرفته اند، اما باید متوجه باشند که این رویه هیچ ثمری ندارد الا اینکه به معیشت هنرمندان و تفریحات سالم و فرهنگی مردم آسیب می‌رسانند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ در پایان با تاکید بر ظرفیت‌های استانی گفت: از وظایف اصلی ما توجه به ترقی و تعالی ظرفیت‌های مستعد فرهنگی و هنری در استان‌ها است. از جمله آنکه باید با نگاه ارزشی و انقلابی استعداد‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی را از میان نوجوانان و جوانان کشف نمود و با تمام توان در جهت گسترش آن گام برداشت.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید