گزارش یک مامور اطلاعاتی از کابینه پزشکیان!

گزارش یک مامور اطلاعاتی از کابینه پزشکیان!



بهره‌گیری از لابی، اهرم فشار رسانه‌ای و فیک نیوزها از سوی برخی اصلاح طلبان فشارهای زیادی را کمیته های انتخاب وزرا وارد کرده است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، بر اساس یادداشتی که علی ربیعی به همراه ارغوان فرزین‌معتمد در روزنامه اعتماد منتشر کرده بهره‌گیری از لابی، اهرم فشار رسانه‌ای و فیک نیوزها از سوی برخی اصلاح طلبان فشارهای زیادی را کمیته های انتخاب وزرا وارد کرده است.

نویسندگان مقاله اعتماد با بیان اینکه در انتخابات چهاردهم مسعود پزشکیان فاقد هر گونه پشتوانه سیاسی آشکار و پنهان بود و لذا انتخاب کابینه از همه دوران‌های گذشته پیچیده‌تر و دشوارتر شد، می‌نویسند:

با این وصف تشکیل شورای راهبری و کمیته‌ها ایده‌ای بود که تا حدود زیادی این نقصان را برطرف سازد. شاید تشکیل کارگروه‌ها در همه ادوار گذشته مرسوم بود اما نوع انتخاب افراد کارگروه و کمیته‌ها و فرآیند کار کاملا نوآورانه و خلاقانه شکل گرفت.

به نوشته نویسندگان این مقاله مداخله‌گری‌های لابی‌گرایانه و استفاده از اهرم رسانه و بیشتر فیک‌نیوزها برای تاثیرگذاری نیز پدیده‌های منفی در این روند بود.

علی ربیعی و ارغوان فرزین‌معتمد اما در پایان با بیان اینکه تجربه تشکیل شورای راهبری و کمیته های انتخاب وزرا در غیاب احزاب پرقدرت به عنوان الگویی برای انتخاب وزرا پرورش یابد، پیشنهاد می کنند که در سطوح پایین‌تر در وزارتخانه‌ها نیز می‌تواند با تغییراتی در اعضا به الگویی برای انتصابات تبدیل شود.

تجربه شخصی نویسندگان نشان می‌دهد پس از انتخاب وزرا فشارهای بسیاری از سوی ذینفعان به ناحق برای تصدی پست‌ها به وزرا اعمال می‌شود، تشکیل کمیته انتصابات برون‌رفتی برای کاستن از فشارها و بهینه‌گزینی است.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید