گسترده‌ترین ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی، در حوزه دینی است

گسترده‌ترین ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی، در حوزه دینی است


حجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: براساس بیانات و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) هدف از شکل‌گیری سازمانی به نام تبلیغات اسلامی، ایفای نقش و اقامه ارزش‌های دینی در سطح جامعه است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، یک دستگاه گفتمان‌ساز و تبلیغ‌کننده در فضای جامعه است که ماموریت تبیین ارزش‌های الهی در فضای جامعه را دارد و نتیجه‌اش اقامه و پیاده شدن نظام ارزش‌ها در سطح جامعه است.

حجت‌الاسلام نظیری بیان داشت: رویکردها و محورهای فعالیتی سازمان در مسیر درستی برنامه‌ریزی شده، اما اجزای آن با موانعی روبرو است، یکی از موانع این است که گستره ماموریتی سازمان تبلیغات اسلامی با توان سازمان همخوان نیست.

وی با اشاره به اعتبارات و منابع کم سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، گفت: با وجود این منابع کم، گسترده ترین حوزه ماموریتی در حوزه مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی بر عهده سازمان است و انتظارات فراوانی از سوی حاکمیت و مردم از این سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه این سازمان شبکه بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌داد، افزود: هیئات حسینی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، شبکه مبلغین، شبکه مداحان و شعرای آیینی، بانوان مبلغه و مبلغات سنتی همه تحت پوشش این سازمان هستند، ولی با وجود این شبکه‌های انسانی گسترده توان این سازمان بسیار محدود است.

وی تصریح کرد: کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ۵۵ نیروی انسانی دارد، که نیمی از آن ها هم نیروهای خدماتی و پشتیبانی هستند، با وجود اینکه از لحاظ نیروی انسانی محدود هستیم ولی گستره ماموریتی سازمان بسیار زیاد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: یکی از دلایلی که سازمان‌ تبلیغات اسلامی آنچنان که باید نتوانسته در ماموریت‌های خودش موفق باشد، اتخاذ رویکردهای اشتباه در برخی از دوره‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی، یک نهاد مردمی است، افزود: تکیه سازمان تبلیغات اسلامی بر سامان‌دهی و هدایت ظرفیت‌های مردمی باید شکل بگیرد، شاید اگر این سازمان یک دستگاه دولتی نبود، از جهاتی در فرایندها و فعالیت‌هاش موفق‌تر می‌توانست عمل کند و ظرفیت‌های بیشتری را با خودش درگیر می‌کرد.

حجت‌الاسلام نظیری با تاکید بر رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی در سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: اگر از شبکه‌های مردمی در حوزه تصمیم سازی، تصمیم گیری، طراحی برنامه و اجرای آن استفاده و آن را تقویت کنیم، می‌توانیم این حلقه مفقوده را احیا کنیم که به طور حتم منشا آثار و برکات زیادی در سطح استان همدان خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید