گفتمان جدیدِ هنر مقاومت و ایثار و شهادت در راه است

ضرورت گفتمان تازه در تولید آثار هنری حوزه ایثار و شهادت برای خلق آثار ماندگار


ضرورت گفتمان تازه در تولید آثار هنری حوزه ایثار و شهادت برای خلق آثار ماندگار

 

به گزارش خبرنگار نوید شاهد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مهر در نخستین «کمیسیون هنری فیلم و فیلم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران» با تأکید بر این که آثار هنری حوزه ایثار و شهادت باید اثرگذار و ماندگار باشند، گفت: به لطف خدا در این زمینه بسترهای لازم و پتانسیل‌ها فراهم است و باید گفتمان تازه و جدیدی در هنر مقاومت و ایثار و شهادت به راه بیندازیم. در زمینه تولید فیلم نیز باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تولید آثار مبتنی بر نیازها و ضرورت‌ها باشد و هم‌زمان با درنظرگرفتن جامعه ایثارگری و خانواده‌های معزز آنان، جوانان و اقشار مختلف جامعه نیز جذب شوند.

 سردار سلیمانی با بیان اینکه در عرصه تولید فیلم و مستند نیز باید خروجی کار در نظر گرفته شود، ادامه داد: در این زمینه بیش از هر چیز باید کیفیت آثار در نظر گرفته شود، تا حق مطلب ادا شود و نتیجه به‌گونه‌ای باشد که اثر مطلوب داشته و به اهداف اصلی خود نزدیک شود. بیش از ۱۸۰۰ شهید غریب در اسارت داریم که محجور مانده و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد. ما نباید تنها به تولید آثار در زمینه شهدای شاخص بپردازیم و می‌توانیم با واکاوی شخصیت و زندگی‌نامه دیگر شهدا، دست به تولید آثاری فاخر بزنیم.

 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: می‌توانیم از ظرفیت نخبگان و تشکل‌های ایثارگری که در بیش از ۳۵۰ تشکل داوطلبانه مشغول به فعالیت و همکاری با بنیاد شهید هستند، کمک بگیریم. خوشبختانه امروز موضوعات و سوژه های فراوانی را در حوزه ایثارگری داریم که هنرمندان ما می‌توانند با استفاده از این ظرفیت عظیم حرف‌های تازه و آثار مهم و شاخصی در این عرصه تولید نمایند.

 گفتنی است در نخستین «نشست کمیسیون هنری فیلم و فیلم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران» محمد لارتی رئیس اداره سیمای شاهد، حمید ساروخانی رئیس اداره تجسمی و نمایشی، محمد صالحی رئیس اداره شعر و موسیقی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از هنرمندان عرصه فیلمسازی حوزه ایثار و شهادت و اعضاء کمیسیون هنری اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

 انتهای پیام/

 



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید