یادمان شهدای گمنام «گَراب» ساخته می‌شود

یادمان شهدای گمنام «گَراب» ساخته می‌شود


سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد با اشاره به ساخت یادمان شهدای گمنام «گَراب» اظهار داشت: در سال‌جاری جلسات متعددی در راستای ساخت، تکمیل و بازسازی یادمان‌های شهدای استان لرستان برگزار شده است.

رشیدی افزود: در جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان کوهدشت در خصوص یادمان شهدای گمنام گراب برگزار شد، بر همکاری نهادها، ادارت این شهرستان، شهرداری کوهدشت و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برای ساخت یادمان شهدای گراب تاکید شد.

وی گفت: شهدای گمنام گرابِ کوهدشت از سال 1392 در این منطقه تدفین شده‌اند، ولی تاکنون اقدامی جهت ساخت یادمان  انجام نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: در روزهای کنونی اداره راه و شهر‌سازی شهرستان کوهدشت جهت ایجاده راه ارتباطی به یادمان شهدای گراب اقداماتی انجام داده ‌و عملیات اجرایی احداث راه این مکان را شروع کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به ویژگی‌های طبیعی منطقه گراب کوهدشت گفت: این مکان ظرفیت جذب گردشگر را دارد، در صورت ساخت یادمان شهدای گمنام  مطمئناً افراد زیادی از این منطقه بازدید خواهند کرد و قبور مطهر شهدا را زیارت می‌کنند بنا بر این باید زیر ساخت‌ها فراهم باشد.

رشیدی در خصوص زمان افتتاح یادمان شهدای گمنام گراب اضافه کرد: در صورت همکاری و سرعت عمل همه دستگاه‌های که قول مساعدت داده‌اند، این یادمان هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان متذکر شد: یادمان شهدای گمنام الیگودرز نیز در سال‌های اخیر دچار آسیب‌هایی شده ‌و بازسازی و مرمت این مکان مقدس از مطالبات به حق مردم شهرستان الیگودرز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری الیگودرز در خصوص مرمت و بازسازی کامل یادمان شهدای گمنام هیچ گونه اقدامی انجام نداده است، خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان کار ساخت این یادمان را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید