یادواره ۲۵۳ شهید گردان‌های ادوات و ضد زره لشکر ۱۷ برگزار شد

یادواره ۲۵۳ شهید گردان‌های ادوات و ضد زره لشکر ۱۷ برگزار شد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سومین یادواره شهدای گردان‌های ادوات و ضد رزه لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) با حضور پیشکسوتان این لشکر از استان‌های قم، قزوین، زنجان، مرکزی و سمنان شب گذشته (پنجشنبه) در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در این مراسم، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی سخنانی، با اشاره به برخی شهدای نام‌آور لشکر ۱۷ که نام شان در این یگان‌ها ثبت شده، اظهار داشت: امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و معرفی سبک زندگی آنان، مصداق مشخصی از جهاد تبیین است که رهبر عزیز انقلاب به آن امر فرموده اند.

همچنین سردار «حسین کاجی» راوی و پیشکسوت دفاع مقدس با بیان جزئیاتی از حضور خود در جمع نیروهای حزب الله لبنان عنوان کرد: روحیه و انرژی و انگیزه دفاع در نیرو‌های حزب الله موج می‌زند و رژیم صهیونیستی با وجود قدرتی که برای خود متصور است، مثل کالبدی بی‌جان است.

وی افزود: جا دارد یاد و خاطره امام موسی صدر را که متولد و بزرگ‌شده قم بود و شهیدانی همچون رستگارمقدم از رزمندگان قم که به همراه حاج احمد متوسلیان توسط عمال رژیم صهیونیستی ربوده شد و نیز دیگر شهدای قمی در نبرد با رژیم صهیونیستی را گرامی بداریم.

کاجی گفت: رزمندگان گردان‌های ادوات و ضد زره در تمامی ۱۷ عملیات لشکر ۱۷ حضور داشتند و همچون فرشته‌های نجات نقش‌آفرینی کردند و باید خاطرات و آثار آنان جمع آوری و ثبت شود.

«امیرحسین عباسیان» رئیس ستاد سومین یادواره شهدای گردان‌های ادوات و ضد زره لشکر ۱۷ هم در این مراسم با ارائه گزارشی از برگزاری یادواره، گفت: گردان‌های فوق ۲۵۳ شهید تقدیم کرده‌اند که ۱۱۴ شهید برای استان قم و ۱۳۹ شهید متعلق به استان‌های قزوین، زنجان، مرکزی و سمنان هستند.

وی همچنین از همکاری و مساعدت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سپاه قم و لشکر ۱۷ و نیز ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و… در تمهید مقدمات برگزاری یادواره تقدیر کرد.

در این مراسم، دانش‌آموز نازنین‌مریم کربلایی خواهرزاده شهید «عباس فراری» و برادرزاده شهید «کربلایی» دکلمه‌ای را در وصف شهدا قرائت کرد.

این مراسم با پرچم‌گردانی پرچم‌های حرمین مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و عزاداری و مرثیه‌سرایی حاج علی مالکی‌نژاد در وصف شهدا و به مناسبت شهادت جمع زیادی از مردم فلسطین در غزه همراه بود؛ همچنین شرکت‌کنندگان با مشت‌های گره کرده و فریاد‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از اقدامات ننگین رژیم صهونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

در یادواره شهدای گردان‌های ادوات و ضد زره لشکر ۱۷، سید محمد آقامیری استاندار قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، سردار محمد تناور فرمانده لشکر ۱۷، مدیران کل پدافند غیرعامل، بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت لشکر ۱۷ به‌ویژه رزمندگان گردان‌های ادوات و ضد زره از استان‌های قم، سمنان، مرکزی، قزوین و زنجان و نیز جمعی از خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید