«یگان رضوان»؛ کابوس رژیم صهیونیستی

«یگان رضوان» کابوس همیشگی رژیم صهیونیستی


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب‌الله لبنان به عنوان مهمترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه از سال‌ها قبل همانند سدی قدرتمند و مستحکم در برابر ماشین متجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی قد علم کرده و با تمام توان در برابر ارتش این رژیم نامشروع و کودک‌کش مقاومت و ایستادگی کرده هست. نیروی مقاومتی که ابتدا ارتش اسرائیل را از سرزمین لبنان بیرون کرد و تا امروز نیز ضربات و سخت و دردناکی را بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد آورده هست.

حزب‌الله لبنان با گذشت سال‌ها از تاسیس و با رشد و توسعه روزافزون و قابل توجهی که پیدا کرده از بخش‌های مختلف و توانمندی برای فعالیت‌ها و عملیات‌های مختلف و مهم خود برخودار هست که «یگان رضوان» یکی از همین نیرو‌های ویژه و نخبه آن محسوب می‌شود که بعضا تا به امروز عملیات‌ها و اقدامات قابل توجه و بسیار مهمی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده هست.

اگر بخواهیم هرچه بیشتر با «یگان رضوان» آشنا شویم، باید بگوییم که عنوان «یگان رضوان» برگرفته از نام شهید «عماد مغنیه» یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌الله لبنان هست که در سال ۲۰۰۸ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این یگان یکی از مهمترین و برجسته‌ترین واحد‌های نظامی حزب‌الله لبنان محسوب می‌شود و عموما در عملیات‌های بسیار مهم و پیچیده این گروه مقاومت اسلامی لبنانی علیه رژیم اشغالگر قدس و ارتش متجاوز و نامشروع آن شرکت می‌کند. ضمن اینکه میزان تلفات نظامیان صهیونیست در برخورد با این یگان بیشتر از درگیری آنها با سایر نیرو‌های حزب‌الله گزارش شده هست.

بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده و اخبار و اطلاعات منتشر شده که از عملیات‌های حزب‌الله علیه ارتش «اسرائیل» گردآوری شده هست، «یگان رضوان» تا امروز ضربات متعدد سخت و دردناکی را به رژیم صهیونیستی وارد ساخته و فرماندهان و سربازان ارتش این رژیم نیز به شدت از آنها هراس دارند.

نکته بسیار مهم و تاثیرگذاری که «یگان رضوان» را نسبت به سایر بخش‌ها و نیرو‌های حزب‌الله لبنان سرآمد کرده قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای هست که نیرو‌های عضو این یگان حزب‌الله از آن برخودار هستند. ازجمله این قابلیت‌ها و توانایی‌ها می‌توان به توانایی بالای اطلاعاتی و عملیاتی و دارا بودن تجهیزات نظامی و رزمی بسیار مدرن هست.

موضوع مهم و حساس دیگر آموزش‌هایی هست که اعضای «یگان رضوان» از آن برخوردار هستند. آنگونه که از شواهد و قرائن مشخص هست و در عملیات‌های مختلف نیز اثبات شده هست، نیرو‌های «رضوان» حزب‌الله آموزش‌های پیشرفته نظامی را تا امروز دیده‌اند و همین امر نشان از آمادگی بسیار بالای آنها برای انجام هر نوع ماموریت سخت و خطرناکی دارد.

در حوزه عملیات‌ها و ماموریت‌هایی که تا امروز توسط «یگان رضوان» انجام شده و اغلب آنها نیز با موفقیت همراه بوده می‌توان به حضور در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ لبنان و رژیم صهیونیستی، حضور در سوریه و مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش و همچنین به اسارت گرفتن نیرو‌های ارتش «اسرائیل» اشاره کرد. موضوعی که موجب شده تا این یگان حزب‌الله از اعتبار و جایگاه خاصی در میان مردم لبنان و گروه‌های مقاومت در منطقه برخوردار شود.

در پایان با توجه به تمامی مسائل و موضوعات گفته شده باید گفت که «یگان رضوان» به عنوان یکی از مهمترین و تخصصی‌ترین نیرو‌های نظامی حزب‌الله لبنان بیش از ۲۰ سال هست که نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در میدان نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند و با توجه به نوع ساختار و چینش این نیرو‌ها در مرز لبنان با سرزمین‌های فلسطین اشغالی نقش بسیار حائز اهمیتی در تامین امنیت مرز جنوب لبنان دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید