۱۰۰هزار گروه در اطلس جهادی کشور ثبت شد

۱۰۰هزار گروه در اطلس جهادی کشور ثبت شد



مسوول مجمع عالی جهادگران کشور از ثبت ۱۰۰هزار گروه جهادی در قالب بسیج سازندگی در اطلس جهادی خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، حجت الاسلام محسن درستکار روز پنجشنبه در آیین اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در مجتمع لاله شهرکرد با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و تعداد اندکی گروه‌های جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی فعال شد، افزود: در سال ۸۶ قانون بسیج سازندگی وارد مجلس شد و به تصویب رسید و تشکیل گروه‌های ادامه پیدا کرد.

وی اظهار داشت: تا سال ۹۸ در ابتدای شیوع کرونا ۱۱ هزار گروه جهادی ثبت اطلس بسیج سازندگی شده بود، که با حرکت‌های جهادی کار خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف در آن سال شروع شد و جریان جهادی به جریان خدمت رسان با وظیفه مبارزه با فقر و فساد و بی‌عدالتی تبدیل شد.

به گفته وی، در سال ۹۸ مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با اقشار مختلف بسیجی از جمله بسیج دانشجویی و جهادگران بسیجی بر فعالیت کار جهادی تاکید کردند و فرمان ۹ بندی را صادر کردند که این فرمان خطاب به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی صادر شد.

درستکار با اشاره به اینکه امروز سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی هیات‌های مذهبی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان متولی مراکز نیکوکاری است و سمن‌های خیریه نیز در مجلس شورای اسلامی قانون دارند، گفت: گروه‌های جهادی که به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شدند نیازمند حمایت هستند.

وی اظهار داشت: در این ۲ دهه فعالیت گروه‌های جهادی ۵۸ نیروی جهادگر به درجه شهادت نائل شدند.

وی به ظرفیت عظیم بسیج سازندگی کشور اشاره کرد و گفت: هم اینک ۹۵ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه و همسو با این قانون هستند و امید است به فضل الهی این قانون محقق شود تا عزیزان بسیجی به حق و حقوق خود برسند.

درستکار افزود: بسیج مردمی‌ترین نهاد در کشور است و امروز وظیفه ذاتی بسیج، تربیت نیروی تراز انقلاب است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که نیروهای بسیجی باید مساله‌محور و منطقه محور فعالیت کنند، افزود: نیروهای جهادی باید با نقطه‌زنی خود کار جهادی انجام دهند و با دشمن‌شناسی هدفمند، منطقه محور و مساله محور باید حرکت کنند.

درستکار به آغاز دور دوم فعالیت مجمع عالی جهاد کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون در ۵۴۳ نقطه کشور شورای جهادی فعال شده و در ۳۲ نقطه نیز هیات رییسه مجمع جهادگران با ۱۲ کارگروه تخصصی فعال شده و مجمع عالی با رویکرد جدید، دقیق و منظم با حفظ انسجام به کار خود ادامه می‌دهد.

وی به مطالبه‌گری به عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های بسیج اشاره کرد و گفت: هم‌اینک مجمع عالی جهادگران کشور به دنبال تهیه تجهیزات و امکانات از جمله بیل و کلنگ نیستند و اندیشه‌ورزی و استفاده از ظرفیت فکری و مطالبه‌گری مورد تاکید است .

مسوول مجمع عالی جهادگران کشور گفت: هم‌اینک ۱۲ هزار نخبه در قالب کارگروه تخصصی با بسیج فعالیت دارند و در سالجاری تعمیق بخشی در خصوص کیفیت گروه‌های جهادی به خصوص قرارگاه را در دستورکار قرار دارند.

وی اظهار داشت: امروز تنها راه برون رفت از تمام مشکلات کشور مانند سال‌های دفاع مقدس استفاده از ظرفیت کار قرارگاهی است که از کار کردن به صورت جزیره‌ای جلوگیری شود و زیرچتر قرارگاه باعث حفظ انسجام بیشتر در کارها شود.

به گزاش ایرنا، رزمایش جهادگران فاطمیون۳ با حضور ۶۰۰ نفر از جهادگران استان چهامحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برکزار شد و از در پایان از خانواده شهید محمد گودرزی تجلیل شد.

این رزمایش حول محورهای خدمات سازمان بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در سال‌های گذشته می‌باشد.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید