۱۵ استان کشور تا هفته آینده بارانی خواهند بود

۱۵ استان کشور تا هفته آینده بارانی خواهند بود



مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: تا هفته آینده ۱۵ استان کشور بارانی خواهند بود و این شرایط در نواحی شمال غرب کشور تشدید خواهد شد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه در دو روز آینده در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق لرستان و شمال استان‌های کرمان و فارس و نیمه شرقی استان سیستان و بلوچستان بارش خواهیم داشت، گفت: در این مدت در بخش‌هایی از استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران هم رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد : روز جمعه بارش‌ها در کرمان و سیستان و بلوچستان شدیدتر است و هموطنان با توجه به پایان هفته مراقبت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه روز شنبه هم در شمال غرب کشور و ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس، نیمه جنوبی کرمان و نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی ادامه دارد، گفت: روز یکشنبه و دوشنبه مجددا در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید رخ می‌دهد.

وی از وزش باد شدید طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و فلات‌های مرکزی خبر داد و گفت: احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی اظهار کرد: امشب در ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، تهران، نیمه جنوبی همدان، جنوب استان مرکزی، غرب اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان هشدار هواشناسی صادر شده که مخاطراتی از جمله جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و وقوع تگرگ در مناطق مستعد را به همراه دارد.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید