۵۵۰ رزمنده دفاع مقدس در «طبس» تجلیل می‌شوند

۵۵۰ رزمنده دفاع مقدس در «طبس» تجلیل می‌شوند/ زنده نگه‌داشتن راه شهیدان وظیفه همگانی است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ «علی خبازی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس امروز (شنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان طبس، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس و ایستادگی جوانان این مرز و بوم در میدان رزم، متقابلاً فرهنگ، جهاد، ایثار و شهادت را به‌وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس تأسی گرفته از فرهنگ عاشورا و ایثار امام حسین (ع) بود، گفت: هشت سال دفاع مقدس فرهنگ نوینی را در جامعه ایجاد و تقویت کرد بنابراین باید برای نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان به خوبی تبیین شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس تأکید کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای حفظ و حراست از اسلام و کشور به ‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) عازم جبهه‌ها شده و تا پای جان در برابر دشمنان ایستادگی کردند بنابراین اگر در قبال ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های هشت سال دفاع مقدس کوتاهی شود در قبال آن‌ها مدیون خواهیم بود.

سرهنگ خبازی عنوان کرد: در بحث گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس اهمیت تقویت امور فرهنگی است و مؤلفه‌های معنویت،‌ اخلاص و دیگر مسائل از عوامل قدرت و پیروزی انقلاب است که انتقال آن به نسل‌های دیگر باید مد نظر واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، سراسر کشور صحنه همدلی، وحدت و همراهی مردم با نظام و آرمان‌های انقلاب بود، اضافه کرد: وظیفه امروز همه مردم و مسئولان، زنده نگه‌داشتن راه شهیدان و بزرگمردان دفاع مقدس و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن رشادت‌ها و مردانگی رزمندگان به نسل امروز و جوانان ایران اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس تأکید کرد: دشمنان ایران اسلامی دیروز با جنگ نظامی و امروز با محاصره اقتصادی و تحریم خواستند به گونه‌ای جمهوری اسلامی را شکست بدهند، اما به لطف خداوند، برکت خون شهدا و با رهبری حکیمانه‌ رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌ آنان نقش بر آب شده و هیچ‌گاه موفق نشده‌ و نخواهند شد.

سرهنگ خبازی با بیان اینکه طی یک سال اخیر برنامه‌های متعددی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان طبس اجرا شده است، تصریح کرد: اجرای دو نمایش میدانی در طبس و دیهوک، تألیف، تدوین و انتشار کتب دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان، برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت خانگی، برپایی جشن‌های مردمی و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران بخشی از برنامه‌های اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز از ۵۵۰ رزمنده دوران دفاع مقدس شهرستان تجلیل خواهیم کرد، گفت: همچنین یادواره شهدا در بخش دانش‌آموزی به صورت میدانی و به شکل جدید برای اولین بار همزمان با هفنه دفاع مقدس در شهرستان طبس برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس همچنین به ساخت و تکمیل المان‌های شهدای گمنام در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز اقدامات خوبی جهت تکمیل المان بوستان شهدای گمنام در حال انجام و روند اجرای کار از سرعت قابل توجهی برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید